"בלגיה מתמהמהת, זה מדאיג אותנו". כך כתב מיכאל פרייליך, חבר הפרלמנט הבלגי, בשאילתא שעסקה בפעילות של ארגון הטרור חמאס במדינה. בתשובה לשאילתא, אישר שר המשפטים הבלגי פול ואן טיגחלט את הדברים. לדבריו, חמאס פועל במדינה באמצעות חברות צללים שונות לאיסוף כסף במסווה של סיוע הומניטרי לפלסטינים. הלכה למעשה, ארגוני צדקה בבלגיה אוספים ומעבירים כסף לחמאס.
1 צפייה בגלריה
בבריסל, בלגיה הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל
בבריסל, בלגיה הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל
הפגנה פרו-פלסטינית בבלגיה
(צילום: EPA/OLIVIER MATTHYS)
בפנייתו תהה חבר הפרלמנט פרייליך: "איך הם (חמאס) יכולים לפעול בבלגיה? והאם המדינה יכולה להתערב?", וציין כי "ארגון הטרור הפלסטיני פועל בארצנו דרך חברות צללים במסווה של תמיכה בעניין הפלסטיני. הארגונים רוצים לקדם את תדמית חמאס, אז מה בדיוק עושים הארגונים האלה על אדמת בלגיה?", ביקש לדעת.
"לא יכול להיות שארגונים הקשורים לחמאס, המצוי ברשימת ארגוני הטרור, יכולים פשוט לפעול בבלגיה? איך אפשר לתת לדבר כזה לקרות בלי להתערב? הכספים שלהם היו צריכים להיות מוקפאים מזמן", הבהיר פרייליך. שר המשפטים אישר כי "הפעילות של חמאס בבלגיה מתמקדת בלובי ובגיוס כספים". כך, במסווה של תמיכה בעניין הפלסטיני, חמאס מקדם את תדמיתו.
פרייליך כתב לשר כי ישנו ארגון ללא מטרות רווח (EUPAC) שעוסק בפיתוח מוזיקלי, תרבותי וספורטיבי של בני נוער, ומשתף פעולה עם עמותות במרוקו. זאת למרות שבאופן מוזר, לאף אחד ממייסדי הארגון אין שום עניין או קשר עם מרוקו, ושלושתם פלסטינים. הוא ציין במכתבו כי מנהיג פלסטיני בבלגיה בשם אל-זיר, מצוי בקשרים עם צמרת חמאס, וכי הוא מארגן את הפעילות של הארגון במספר מדינות באירופה. האיש נצפה פעמיים לצד מנהיגי חמאס, חאלד משעל ב-2008 ואיסמעיל הנייה ב-2015.