רוברט הנדי-פריגרד, נוכל בריטי שהיה מבוקש בצרפת, נעצר בסוף השבוע בבלגיה בתום מצוד שנמשך יותר משבוע. הנדי-פריגרד, ברמן לשעבר בן 51, עמד במרכזה של סדרה תיעודית ששודרה השנה בנטפליקס, בשם "אומני ההונאה: המצוד אחרי גדולי המתחזים".
בשנות ה-90 ובראשית שנות ה-2000 הנדי-פריגרד הרס את חייהן של כמה נשים, כשהתחזה לסוכן MI5 שפועל באירופה. הוא גרם לקורבנותיו לשלם לו סכומי עתק, כששכנע אותן שטרוריסטים רודפים אחריהן ושעליהן להימלט מהם ביחד איתו. עם הכסף הוא רכש מכוניות יוקרה ונסע לאתרי נופש יוקרתיים. הנדי-פריגרד כונה "המושך בחוטים" לאור היכולת שלו לשלוט בקורבנותיו.
במהלך משפטו של הנדי-פריגרד בבריטניה הוא סיפר שהמוטו שמנחה אותו בחיים הוא ש"שקרים צריכים להיות גדולים כדי שיהיו משכנעים". בית משפט בלונדון גזר עליו בשנת 2005 מאסר עולם אחרי שהרשיע אותו בעבירות חטיפה, הונאה וגניבה. אישום החטיפה בוטל בערעור – וכך הנוכל הבריטי שוחרר מהכלא כבר ב-2009. קורבנותיו הזהירו שהוא ימשיך לפגוע באנשים חפים מפשע.
משנת 2015 חי הנדי-פריגרד בכפר מבודד במחוז קרוז במרכז צרפת, יחד עם סנדרה קליפטון. ילדיה של קליפטון התראיינו לסדרה התיעודית וסיפרו שהיא נעלמה אחרי שפגשה את רוברט. בפברואר זוג גמלאים שמתגורר בסמוך לזוג צפה בסדרה, זיהה את קליפטון ויצר קשר עם בתה באינטרנט.
ב-25 באוגוסט הגיעו שוטרים לכפר וידאליה בצרפת, בעקבות דיווחים שהנדי-פריגרד וקליפטון מנהלים בביתם בניגוד לחוק "חוות הרבעה" שבה 30 כלבים מסוג ביגל. כשהשוטרים ביקשו מקליפטון להתלוות אליהם לתחנת המשטרה רוברט התניע את מכונית האאודי A3 שלו ודרס שני שוטרים כשנמלט מהמקום. אחד השוטרים שבר את אפו ונזקק לטיפול בבית החולים.
השכנים של הזוג סיפרו שזוגתו של רוברט חיה ב"תנאים איומים" בבית מבודד באמצע יער, ונראית בכפר רק לעיתים רחוקות - בניגוד להנדי-פריגרד, שנסע כמה פעמים לבריטניה. "היא מעולם לא יצאה החוצה, רק לחצר הקטנה שלה", אמר אחד השכנים לסוכנות הידיעות AFP. "כתבתי למשטרה, למושל וללשכת ראש העיר מאז 2017, אבל הם לא לקחו את זה ברצינות".
בשישי עצרה המשטרה הבלגית את הנדי-פריגרד במכוניתו בכביש בבריסל. היא צפויה להסגיר אותו לצרפת. לפי הערכות הוא יואשם בניסיון רצח של עובדי ציבור, ואם יורשע עלול לרצות עד 30 שנות מאסר. הכלבים של הנדי-פריגרד וזוגתו הועברו לארגון צרפתי שפועל למען בעלי חיים.