בעקבות הפרסום של לירן תמרי ב-mynet ירושלים, ס', אב לילד שלומד בבית ספר של הוואקף במזרח העיר, התראיין היום (שלישי) ל-ynet radio והסביר מדוע החליט להוציא את בנו מבית הספר - שלטענתו "שוטף את המוח" לילדים ומסית אותם בצורה חמורה נגד מדינת ישראל.
"אני חושש שיפגעו בילדים שלי ובמשפחה שלי", הסביר ס' מדוע החליט להתראיין בעילום שם כשקולו מעוות. "אני שלחתי את הילדים שלי לבית הספר הזה מכיוון שהייתה תקופה של שנה וחצי של קורונה ולא היו לימודים. ראיתי סרטון של בית הספר וזה נראה לי מקום קרוב, כזה שאני אוכל להחזיר אותם הביתה מדי יום בקלות. בית הספר הזה הוא מאוד חזק מבחינת לימודים, אבל מבחינת שטיפת מוח - אפילו יותר".
4 צפייה בגלריה
בית הספר עמותת "אוקו דר"
בית הספר עמותת "אוקו דר"
בית ספר במזרח ירושלים. ארכיון
4 צפייה בגלריה
מכתב למשרד החינוך מאבא לתלמיד ממזרח ירושלים
מכתב למשרד החינוך מאבא לתלמיד ממזרח ירושלים
המכתב ששלח ס' למשרד החינוך
(צילום: mynet)
"בשנה הראשונה אני לא ידעתי שזה בית ספר ששייך לרשות, אני חשבתי שישראל שולטת בבתי ספר בישראל", המשיך ס'. "חשבתי שזה כמו כל בית ספר שישראל מפקחת עליו, אבל מסתבר שזה שייך לרשות. חשבתי שיש פיקוח של ישראל, אבל לצערי הרב אין פיקוח. פשוט שטיפת מוח, זה מה שהבנתי מהילד. הילד התחיל לשאול אותי ואת אשתי שאלות מאוד קשות, מזעזעות. 'אבא, למה אתה לא פועל לשחרר את הארץ מהכיבוש הישראלי', הוא שאל. שאלתי אותו מי אמר לו את את זה והוא השיב שבית הספר. ילד בן 11 וחצי אומר שמותר להיות שאהיד ולמות".
על הפיגוע בעיר דוד בירושלים בסוף השבוע הקודם, שבו מחבל בן 13 ירה בקצין צה"ל ובאביו ופצע אותם באורח קשה, אמר ס': "זה מגיע קודם כל מהבית, ודבר שני מבתי הספר. אני פתחתי את הספרים שלהם, קראתי אותם. יש שם הסתה. מלמדים אותם כל מיני מקרים שהיו, על מחבלים שביצעו פיגועים, ושזה למען פלסטין שצריך לשחרר. זה מה שהם לומדים. התחילו גם לקחת אותם לכל מיני מקומות שהמצב בהם מתוח. בבוקר כששלחתי את הילד לבית ספר השמיעו את ההמנון הפלסטיני עם המילים 'פידאי פידאי' - שזה כינוי לקבוצות חמושות שביצעו בעבר פיגועים בישראל בשנים הראשונות של המדינה".
4 צפייה בגלריה
מוחמד עליוואת
מוחמד עליוואת
המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע בעיר דוד. "זה מגיע קודם כל מהבית, ודבר שני מבתי הספר"
4 צפייה בגלריה
ספרי הלימוד של המחבל בן ה-13
ספרי הלימוד של המחבל בן ה-13
"קראתי את הספרים, יש שם הסתה". תכנים מבעיתים בספרי הלימוד
ס' סיפר כי שלח מכתב למשרד החינוך. "שלחתי אותו בסתר, ובמשרד החינוך השיבו לי שאני חייב להוציא את הילדים משם. אמרתי 'בסדר, תארגנו לי בית ספר ואני מוכן להוציא אותם', אבל הנציגה שם אמרה לי לדבר עם מישהו אחר, שלא ענה לי. בקיצור, לא חזרו אליי, למרות שאני תושב מדינת ישראל. בסופו של דבר הבן שלי ילמד בשנה הבאה בבית הספר הדו-לשוני, אחרי שנתיים שהוא למד בבית הספר הנוכחי".
לדברי ס', רוב ההורים של תלמידי בית הספר מקבלים בשלווה את התוכן שנלמד בו. "ממה שאני רואה, הם מקבלים את זה", הוא אמר. "זה לא בסדר. החשש שלי הוא שהבן שלי יהפוך להיות יום אחד מחבל. אם לא הייתי מפקח עליו - לצערי הרב הוא היה היום בכיוון אחר. הרגשתי כבר שינוי בשפת הדיבור שלו".
ס' סיפר כי מנהלת בית הספר אף הכתה את בנו. "המנהלת כל בוקר הייתה מעמידה אותם כמו חיילים, והם היו חייבים לשיר את השיר ולהצדיע לדגל של אש"ף. כאילו אנחנו נמצאים במדינת פלסטין", סיפר. "היא גם זרקה עליו דברים ותפסה לו את האוזן, כי אני ביקשתי ממנו לא לשיר את השיר הזה ולא להקשיב למנהלת. אז כשהוא התחיל לא להקשיב לה היא ממש כעסה. הלכתי אליה ואמרתי לה 'תקשיבי, הילד שלי לא ישיר מה שאת רוצה', והיא אמרה לי שזה חלק מהחינוך ושאם לא מתאים לי - אני יכול להוציא את הילד מבית הספר. כך עשיתי".