יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שינחה את המשטרה לפתוח בחקירה בעקבות איומים לפגיעות פיזיות שמופנים כלפיו. לדבריו, האיומים מעלים חשש לשלומו.
2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו מתייחס לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בראיון
יאיר נתניהו מתייחס לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בראיון
יאיר נתניהו
בפנייה ליועמ"ש כתב עו"ד עמית חדד, בשמו של נתניהו הבן: "מזה תקופה ארוכה מרשי סובל מבריונות רשת בצורה החריפה והחמורה ביותר שיש. לאורך כל אותה תקופה מופנות כלפי מרשי ובני משפתו אמירות נאצה חריפות הכוללות הסתה לאלימות, איחולי מוות, איומים לפגיעות פיזיות קשות ועוד".
לטענת נתניהו, בשבועות האחרונים "גדשה הסאה. הפרסומים באינטרנט הלכו והחריפו ולא עובר יום מבלי שמרשי נתון למתקפה חסרת תקדים של איומים והסתה. נוכח פרסומים חמורים אלה מרשי ממש חושש לחייו וחש שדמו מותר".
למכתב צורפו כמה איומים ברשתות החברתיות. בין היתר גולש בשם "זורו" כתב בטוויטר: "אני יבוא (הטעות במקור) לביתך ואשבור לך את העצמות בשידור חי אחרי שאשתחרר מהמעצר". פעיל השמאל געלד פז, שעזב לקנדה ובקשתו למקלט מדיני שם נדחתה, כתב: "יאיר נתניהו, במידה ואחזור לישראל אתה ממש, אבל ממש, לא תצא משום אינטראקציה איתי בחתיכה אחת... כידוע לך, אני אדם נואש שאין לו מה להפסיד בחיים. ראה הוזהרת!".
2 צפייה בגלריה
האיומים על יאיר נתניהו מתוך הפנייה ליועמ"ש
האיומים על יאיר נתניהו מתוך הפנייה ליועמ"ש
הפוסט של אפרים שמיר
עו"ד חדד צירף למכתב את הפוסט של הזמר אפרים שמיר, שכתב בחודש שעבר: "לחסל את הפסיכופת, את אשתו הזונה המופרעת ואת הבן זונה הפרזיט הדוחה. אני תוהה אם זו התחלה טובה לשיר מחאה חדש".
דוגמאות נוספות שניתנו בנספח שצורף למכתב: "מאחל ליאיר נתניהו להתייתם משני הוריו בהקדם", "צריך להרדים את יאיר נתניהו ולא להנשים אותו", "רק האבטחה הצמודה שלך מותירה אותך בחיים" וכן "אחרי שירצחו את האבא הבוגד שלו ישאירו את יאיר בחיים ואז הוא ילמד לסתום את הפה המלוכלך שירש מאמא שלו".
לבקשה צורפו העתקים של מכתבי איום שקיבל יאיר נתניהו. באחד מהם נכתב: "אם תמשיך בהתנהגות אתה תירצח עלוב נפש שכמותך". כמו כן, צורפה התבטאות של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ממרץ 2019, שקשר בין אמירותיו של יאיר נתניהו לאידיאולוגיה מאחורי הטבח שבוצע במסגדים בניו זילנד.
"בנסיבות אלה, וכמי שעומד בראש מערכת אכיפת החוק, אני פונה אלייך בבקשה שתנחה את הגורמים הרלוונטיים במשטרה ובמשרד המשפטים לחקור את העבריינים שעומדים מאחורי פרסומים אלה ואחרים, כך שימוצה עמם הדין", נכתב בפנייה. "מלבד עוגמת הנפש הרבה, מדובר בפרסומים חמורים ביותר שעולם מהם חשש אמיתי וכבד לשלומם ולגופם של מרשי ובני משפחתו".
מתחילת 2019 הוגשו שמונה תלונות למשטרת ישראל בגין איומים והסתה שהתקבלו נגד יאיר נתניהו.