בשנים האחרונות, גורמים עברייניים משתמשים בזיקוקי דינור כנשק נגד כוחות הביטחון, הן לצורך פגיעה מכוונת והן עבור הרכבת מטעני חבלה. לפי דוח מיוחד שחובר על ידי בכירים באגף המודיעין של משטרת ישראל עולה כי אותם זיקוקים מגיעים לאותם גורמים דווקא ממפעלים מורשים, ובעלי היתר מיוחד.
היום (שלישי) יסתיים צו הסגירה שניתן לאחד מאותם מפעלים, הממוקם באזור התעשייה בבקעת הירדן - לאחר שגורמים המקורבים להנהלת המקום מכרו יותר מ-420 כוורות זיקוקים לידי פלסטיני. המשטרה מבקשת להאריך את צו הסגירה, שניתן ב-24 ביולי.
שווי כוורות הזיקוקים שנמכרו מוערך בסכום כולל של 47,500 אלף שקלים. בבקשה לצו הסגירה צוין כי אביו של אחד ממנהלי המתחם מכר את כוורות הזיקוקים לפלסטיני שנכנס לשטח המחסן ללא אישורים, ועל כן יש לסגור את המקום מיידית, לנוכח הסיכון הכרוך בהמשך הפעלתו.
2 צפייה בגלריה
 קטטה בכפר מנדא במהלכה נורו זיקוקים והושלכו אבנים
 קטטה בכפר מנדא במהלכה נורו זיקוקים והושלכו אבנים
הזיקוקים מגיעים לידי גורמים עבריינים ממפעלים מורשים. ירי זיקוקים בקטטה בכפר מנדא
בשימוע שנערך לבעלי המקום נכתב: "המשך עיסוק בעסק זה מהווה סכנה חמורה ומיידית לשלום הציבור וביטחונו. כידוע, החל מחודש אפריל השנה זיקוקי דינור מוגדרים כחומרי נפץ, וחוק חומר הנפץ חל לגביהם. מכאן נראה כי גם המחוקק סבור שמדובר בחומרים מסוכנים לציבור".
בדף האינטרנט של "סילבר פירו בע"מ", מפעל הזיקוקים שאותו מבקשת המשטרה לסגור, מתהדרים בעלי המפעל במתן שירותים לגורמים ממשלתיים: "החברה בעלת רקע וניסיון עשיר בביצוע אירועים והפקות בשיתוף פעולה עם חברות הפקה, מועצות מקומיות ועיריות שונות ברחבי הארץ". עוד צוין כי המפעל אף סיפק זיקוקים ואמצעים פירוטכניים נוספים לטקס המשואות ביום העצמאות.
על פי אותו דוח משטרתי, שהגיע לידי ynet, עולה כי מקור הזליגה של הזיקוקים לידיים בלתי מורשות כמו גורמי פח"ע וגורמים פליליים מגיע כאמור דווקא מגורמים רשמיים, המחזיקים בהיתר מהמדינה לעסוק בייבוא זיקוקים. עוד עולה מאותו מחקר כי ב-75% מהמקרים, חומרי הנפץ המשמשים לייצור מטעני חבלה במישור הפלילי מגיעים מזיקוקים.
2 צפייה בגלריה
ירי זיקוקים אל עבר כוחות הביטחון בשכונת א-טור
ירי זיקוקים אל עבר כוחות הביטחון בשכונת א-טור
ירי זיקוקים אל עבר כוחות הביטחון בשכונת א-טור
בדוח, שחובר על ידי קצין בכיר במשטרת ישראל, נכתב כי "מחירם הנמוך יחסית וזמינותם הגבוהה של הזיקוקים הופכים אותם לאטרקטיביים במיוחד עבור עבריינים ומפרי סדר. אנו מעריכים כי מקור הזליגה של זיקוקים לידיים בלתי מורשות הוא מגורמים מורשים: יבואנים, מפעלים ומובילים". לנוכח הממצאים, בדוח הומלץ להשוות את "תהליכי האישור והפיקוח על העוסקים בתחום הזיקוקים לאלה הקיימים בחוק כלי הירייה".
עוד צוין כי רוב הידיעות המודיעיניות הקשורות לזיקוקים ולחזיזים נוגעות למחוז ירושלים של המשטרה. "התמודדות השוטרים עם זיקוקים היא בתדירות גבוהה, וקיים קושי רב להתמגן מפניהם. לכן, יש להתייחס לזיקוק הנורה לעבר כוחות הביטחון ככלי הרג וירי חי", נכתב.
מחברת "סילבר פירו בע"מ" לא נמסרה תגובה.