בית הדין למשמעת של עובדי המדינה גזר לאחרונה פיטורים לאלתר, נזיפה חמורה ושלילה משירות המדינה למשך שנה על ד"ר ג'אלב סלהב, רופא במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים אסף הרופא שבצריפין, שהורשע בהפקרת אדם שאותו דרס למוות בכביש.
על סלהב נגזרו בבית המשפט המחוזי בירושלים תשעה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות ושישה חודשי מאסר על תנאי. כמו כן רישיון הנהיגה שלו נפסל למשך 30 חודשים ופיצוי למשפחת המנוח.
1 צפייה בגלריה
רופא בית חולים אילוס אילוסטרציה
רופא בית חולים אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מפרטי כתב האישום נגד סלהב עלה כי ב-20 בפברואר בשנת 2017 הוא סיים את עבודתו, ובזמן שנסע סמוך לשעה 05:15 בכביש 443 מתל אביב לירושלים, עבר את מחסום מכבים כשהוא נוסע במהירות של כ-90 קמ"ש. באותה עת, חצה בצומת בית סירא חוסני דראג' במקום שאין בו מעבר חצייה. סלהב לא הבחין בו, ולא היה באפשרותו למנוע את הפגיעה.
דראג', כך לפי כתב האישום, הועף למרחק של כ-25 מטר וסבל מפציעות בכל חלקי גופו. סלהב עצר את רכבו לאחר התאונה, וכדקה לאחר מכן, ברגע שהבחין בהתקהלות של פועלים פלסטינים, המשיך בנסיעה לירושלים, בעקבות מה שהגדיר חשש מפגיעה בו. כעבור 45 דקות הסגיר את עצמו במשטרה, אולם לפני כן הוא לא התקשר לגופי ההצלה ולא הגיש עזרה ראשונה לנפגע, למרות היותו רופא.
המדינה ביקשה בבית הדין לפטר את סלהב ולפסול אותו למשך חמש שנים משירות המדינה. ההגנה מצדה סברה שהבקשה אינה מידתית, ולבסוף קבע בית הדין רק שנה אחת של פסילה. ד"ר סלהב אמר בדיון: "אני מצטער על מה שקרה וסובל ממנו. מיד לאחר התאונה עצרתי את הרכב, וביקשתי לטפל בנפגע אך חששתי שהעובדים הפלסטינים שהתקהלו יפגעו בי".
בית הדין הורה כי סלהב יפוטר לאלתר תוך תשלום מלוא פיצויי הפיטורים להם זכאי על פי חוק. הוא נפסל למשך שנה אחת מעבודה בשירות המדינה, לרבות במשרד הבריאות.