פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שישי) כתב אישום נגד שני אזרחים בדואים בגין עבירות נשק, אחרי שנחקרו בחשד לירי לעבר נקודת משטרת בתל שבע ולא נמצאו נגדם ראיות. השניים נחקרו בשב"כ, באופן תקדימי בתיק פלילי, והודו בכמה מהאישומים שמיוחסים להם - אך לאחר מכן חזרו בהם בחקירות המשטרה והכחישו שביצעו את העבירות. שב"כ, מנגד, הצליח לאתר תמונות והתכתבויות מפלילות של השניים בגין עבירות אחרות, וכך הוגש כתב האישום.

2 צפייה בגלריה
תצוגת כלי הנשק של משפחת אלעאסם
תצוגת כלי הנשק של משפחת אלעאסם
תצוגת כלי הנשק של משפחת אלעאסם
2 צפייה בגלריה
תצוגת כלי הנשק של משפחת אלעאסם
תצוגת כלי הנשק של משפחת אלעאסם
תצוגת כלי הנשק של משפחת אלעאסם
עמאר (29) ומחמד (30) אבו רקייק נעצרו לראשונה בתחילת 2022 על ידי שב"כ. על החקירה הוטל צו איסור פרסום ונאסר על השניים לראות עורך דין. בשב"כ, כאמור, לא הצליחו לאסוף נגדם ראיות בתיק הירי - אך במהלך החקירה הצליחו להגיע לראיות על עבירות נשק אחרות. בין היתר, השניים התכתבו ביניהם בוואטסאפ על כלי נשק ואף ניסו לרכוש כלי נשק, כשהם מתכוונים למכור אותם לאחרים.
לפי כתב האישום, "לצורך מכירתם וקנייתם, הנאשמים תיעדו את כלי הנשק והתחמושת המוצעים למכירה או לקנייה, תוך שנקבו במחיר הנדרש ואף צירפו תמונה של הנשק או חלקיו". כך למשל, באחד המקרים שאל עמאר את מחמד מה מחירו של נשק M-16, אחרי שזה שלח לו תמונה של נער המחזיק את הרובה. התשובה שקיבל - 90 אלף שקלים.
עו"ד דוד יפתחעו"ד דוד יפתח
במקרה אחר, התכתב מחמד עם פלסטיני בנוגע לתיקון כלי נשק. השניים התווכחו על מחיר ומחמד כתב לו: "אל תכעס, זה עבודה, אין מה לעשות. גם אני רוצה להתפרנס כמוך. לא משתלם לי. אני גם משלם הסעה לכל דבר. אל תכעס". בהתכתבות נוספת ביניהם עלה כי מחמד ניסה למכור לו חלקי M-16 צה"ליים.
לפי אישום נוסף, מחמד החזיק והצטלם עם נשקי M-16, אחת מהן עם כוונת טלסקופית. בחיפוש בטלפון הנייד שלו נמצא סרטון שלו יורה בנשק לעבר תלולית עפר יחד עם קטין.
בנוסף, בעקבות פרסום מכרז להפעלת סניף דואר בתל שבע, התגלע סכסוך בין אנשים ממשפחת הנאשמים, אבו רקייק, לבין אנשי משפחת אלעאסם, בשל הרצון לזכות במכרז. אנשים ממשפחת אלעאסם פרסמו סרטון שבו הם נראים מצולמים עם נשקים. עמאר החליט לצלם סרטון תגובה, כמפגן עוצמה, שבו נראים גברים ממשפחת אבו רקייק מחזיקים כלי נשק שונים. לפחות 12 איש הגיעו לבית הספר בתל שבע כדי להצטלם עם נשקים מונפים באוויר. את התמונות העלו לחשבון הטיקטוק של אחד מבני המשפחה.
עו"ד דוד יפתח, המייצג את אחד הנאשמים, מסר בתגובה: "מדובר בתיק שמבוסס, רובו ככולו, על התכתבויות בוואטסאפ שהיו 'רק דיבורים'. כל כלי הנשק שעליהם כביכול מדובר היו כלים מסוג אייר-סופט המותרים להחזקה ולסחר על פי החוק במדינת ישראל. חקירות שב"כ היו קשות מאוד, ולמרות זאת לא הצליחו להביא להודאה של הנאשמים בעבירה של ירי לעבר תחנת המשטרה בתל שבע - שהיא העבירה העיקרית שעליה נחקרו. לבסוף התברר שכל מה שיש לחוקרים ולחוקרי שב"כ זה טלפון עם התכתבויות שלא מעידות על מעשים פליליים".