בית הדין למשמעת של שירות המדינה הורה על פיטוריו ופסילתו לצמיתות לתפקידים שיש בהם מגע עם קטינים של פאדי אשקר (38), אח מבית החולים רמב"ם בחיפה. כנגד אשקר נפתחה חקירה פלילית לאחר שנתפס ב"מלכודת פדופילים" שהופעלה על ידי משטרת ישראל באינטרנט.
אשקר נתפס לאחר שבמסגרת מבצע שביצעה משטרת ישראל לשם איתור חשודים המנסים ליצור קשר מיני עם ילדים ובני נוער ברשת האינטרנט, הוא יצר קשר עם שוטרת שהציגה את עצמה כתלמידת כיתה ז' בת 13. בתאריך 15.10.2020 במהלך שיחה בצ'ט עם הנערה היפנה הנאשם הצעות חוזרות בעלות אופי מיני והתייחסויות המתמקדות במיניותה, ובהמשך ביקש לראות את גופה ואף הציע לה להיפגש בתאריכים נוספים.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
מעצר פדופילים
(צילום אילסוטרציה: shutterstock)
בתאריך 3.12.2020 הפנה הנאשם "לנערה" הצעות חוזרות בעלות אופי מיני והתייחסויות המתמקדות במיניותה, כמפורט בעובדות האישום השני, כשבמהלך אותן התקשרויות הפעיל הנאשם את שידור הווידיאו שלו כשהוא עירום לחלוטין והראה לה את איבר מינו הזקור כשהוא מאונן, וזאת לשם גירוי, סיפוק וביזוי מיניים. הנאשם ניסה לבצע מעשה מגונה בנערה שטרם מלאו לה 14 שנים ולגרום לה לבצע מעשה מגונה בעצמה בכך שביקש ממנה לחשוף את עצמה בפניו לאחר שצילם והעביר לה צילום של איבר מינו, אונן מולה וביקש ממנה לאונן מולו.
סמוך לפתיחת החקירה, בינואר 2021, העובד הושעה על ידי נציב שירות המדינה. בהמשך הוא הועמד לדין פלילי אשר בסופו נקבע על ידי בית משפט שלום בחיפה, כי ביצע עבירות של ניסיון להטרדה מינית של נערה מתחת לגיל 15 וניסיון לגרימת מעשה מגונה בנערה מתחת לגיל 14 אך מבלי להרשיעו. למרות שלא הורשע בהליך הפלילי, אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה החליט להעמידו לדין משמעתי והוא הורשע על יסוד הודאתו.
במרס 2022 הרשיע בית המשפט השלום את אשקר על יסוד הודאתו. חודש לאחר מכן ביטל בית המשפט את ההרשעה והורה על הכללתו בתכנית לשיקום מונע, במסגרת צו מבחן שבו ימשיך הנאשם בטיפול הייעודי לעברייני מין בשירות המבחן המוכר כמרכז מורשה לשיקום מונע לעברייני מין. בית המשפט הטיל על הנאשם צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 300 שעות.
בית משפט השלום בחיפה ביטל בסופו של הליך את הרשעתו של הנאשם, זאת לאחר שנחשף להליך השיקומי שעבר. תסקיר שירות המבחן בעניינו של הנאשם היה חיובי מאוד, הנאשם עבר הליך שיקומי מוצלח והוא עדיין משתתף בשיחות ובמפגשים. שופטת בית משפט השלום הביעה במסגרת גמר הדין את הרצון שתעסוקת הנאשם לא תיפגע. המרכז להערכת מסוכנות מצא שמסוכנתו של הנאשם נמוכה והמשמעות היא שלא נשקפה סכנה לאיש ממעשי הנאשם.
2 צפייה בגלריה
פעילות משטרתית בדיגיטל
פעילות משטרתית בדיגיטל
פעילות משטרתית בדיגיטל
(צילום: חטיבת דובר המשטרה)
אשקר אמר בבית הדין שחיו התהפכו לפני 3 שנים וחודשיים ומאז משפחתו עוברת גיהינום. הוא זכה בעבודתו להערכה רבה ואפילו קיבל פרס עובד מצטיין. "ביצעתי טעות חמורה מאוד, פגעתי בעצמי ובעיקר באשתי. אני לא מוריד מחומרת העבירות שעברתי אבל מבקש לפתוח דף חדש ולשוב לעבוד ברמב"ם.
בית הדין קבע, כי "מול חומרת העבירות שקל לקולא את הודאת הנאשם ולקיחת האחריות על מעשיו, תוך השתתפות בהליך שיקומי תחת שירות המבחן. האירועים בגינם הועבר הנאשם לדין גרמו למהפך בחייו האישיים והמשפחתיים, והותירו את רישומיהם הקשים על התא המשפחתי. עוד לקחנו בחשבון את הצטיינותו של הנאשם בעבודתו, את ההערכה שרחשו לו הממונים והשבחים להם זכה".
לבסוף בית הדין מצא שאין מנוס מפיטוריו אולם תוך תשלום מלוא פיצויי הפיטורים להם הוא זכאי על פי דין, ובנוסף תקופות הפסילה שתושתנה עליו תהיינה קצרות באופן משמעותי מאלה שאותן ביקשה התביעה, למעט פסילתו של הנאשם לצמיתות לעבודה בשירות המדינה שיש בה מגע עם קטינים.