2 צפייה בגלריה
גבר כבן 70 טבע בחוף סירונית בנתניה
גבר כבן 70 טבע בחוף סירונית בנתניה
חוף סירונית
בן 77 טבע הבוקר (שבת) למוות בחוף סירונית בנתניה. צוותי מד"א פינו אותו תחילה לבית החולים לניאדו בעיר, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הטובע ובת זוגו נהגו לשחות במקום באופן קבוע, והיו מוכרים לכל אנשי החוף
הדיווח על הטביעה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב שרון בשעה 09:35, ועד להגעת החובשים המציל הגיע אל הגבר בעזרת החסקה והתחיל לבצע בו פעולות החייאה. חובשת רפואת חירום במד"א, טליה סלוצקי, סיפרה כי "כשהגענו לחוף ראינו את הגבר שוכב על קו המים כשהוא ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שראו אותו מחוסר הכרה במים, והמצילים משו אותו. ביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. כאשר מצבו התייצב וליבו שב לפעום, פינינו אותו לבית החולים בניידת טיפול נמרץ, תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים".
מנתוני משרד הפנים עולה כי מתוך 31 בני אדם שטבעו למוות מתחילת עונת הרחצה, 24 טבעו בחופי הים ורובם קיפחו את חייהם בחופים לא מוכרזים או שלא בשעות ההצלה. בשנה וחצי האחרונות טבעו למוות בים 55 איש בעונות הרחצה, מתוכם 34 טבעו בחופים לא מוכרזים, 13 טבעו לא בשעות הרחצה ורק 8 טבעו בחוף מוכרז ובשעות ההצלה.
ביום רביעי האחרון טבע למוות פלסטיני כבן 30 בחוף דלילה שבאשקלון. הדיווח על הטביעה הזו התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש בשעה 22:27. ממד"א נמסר אז כי חובשים ופרמדיקים שהגיעו למקום העניקו לגבר שטבע טיפול רפואי - אך בהמשך נמסר שמותו נקבע בחוף.
בשבוע שעבר דנה ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בריבוי מקרי הטביעה בים ובעניין הסדרת חופי הרחצה. במרכז הדיון עמדה השאלה אם 157 חופים מוכרזים מספיקים לאוכלוסיית ישראל כיום - המונה כמעט 10 מיליון איש. בין הנוכחים היו נציגים ממשרדי הפנים, האוצר, המשרד לביטחון פנים, מרכז השלטון המקומי, מרכז השלטון האזורי, ארגון המצילים, פורום רשויות החוף וגורמים נוספים.
בדיון הוצג דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שממנו עלה כי מינואר 2020 עד סוף יולי 2021 טבעו למוות 51 איש בעונות הרחצה. מתוכם, רק שישה טבעו בחופים מוכרזים ובשעות ההצלה. 12 איש טבעו למוות בחופים מותרים לרחצה אך מחוץ לשעות הרחצה, ו-33 איש טבעו למוות בחופים לא מוכרזים. עוד עולה מהדו"ח כי הרוב המוחלט של הטובעים הם גברים, 14 מהטובעים היו מעל גיל 60 ורוב הטביעות למוות היו בסוף שבוע.