החייל ישראל אליהו סויסה (21) הוא רוכב האופנוע שנהרג אתמול (שלישי) בתאונת הדרכים בכביש 4, בין מחלף מורשה לרעננה. סויסה, חייל בודד שעלה לישראל מקנדה, נהרג לאחר שלחם ברצועת עזה במשך 150 ימים, ויצא להפוגה של כמה ימים מהלחימה.
2 צפייה בגלריה
ישראל אליהו סויסה
ישראל אליהו סויסה
"תמיד הלך עם חיוך וגרם לכולם גם לחייך". ישראל אליהו סויסה ז"ל
(צילום: מנחם גייזינסקי מsmiling Soldiers projec)
סויסה רכב אתמול בערב על האופנוע בכביש 4 בדרכו לבית לחיילים בודדים ברעננה, שם התגורר, כאשר מסיבה שעדיין לא ברורה החליק בעת הנסיעה. צוותי רפואה שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום. בני משפחתו, המשתייכים לקהילת חב"ד בקנדה, עושים כעת את דרכם לישראל כדי ללוותו למנוחת עולמים. הלווייתו צפויה להתקיים מחר בבית העלמין בחיפה.
אביו, משה סויסה, אמר ל-ynet כי "קיבלנו את ההודעה על מותו ב-22:00 בערב, שעון ישראל, שעתיים לאחר התאונה. אני כאוב ומלא צער, בוכה המון". משה הוסיף כי "למעשה אין לי מושג האם הוא קנה אופנוע או לווה אותו מחבר. ידענו שיש סיכון בהליכתו לצבא, בטח בכניסה לעזה, אבל לא חשבנו שזה משהו שיקרה".
לדברי האב, המשפחה עלתה לישראל בשנת 2016 ושבה לקנדה לפני כשנתיים, אך ישראל ז"ל נותר בארץ כי בדיוק התגייס לצבא. "מאז 7 באוקטובר הוא לחם בעזה, חוץ מכמה חופשות קצרות. הפעם הוא יצא לחופשה של שבוע, וזה מה שקרה. ישראל היה אדם חיובי, תמיד מחייך, אחד שאף פעם לא מוותר וששום דבר לא מפחיד אותו", סיפר.
2 צפייה בגלריה
ישראל אליהו סויסה
ישראל אליהו סויסה
ישראל אליהו סויסה
(צילום: מנחם גייזינסקי מsmiling Soldiers projec)
מנכ"ל עמותת "בית חייל אל חייל", מורדי בוטניק מקהילת חב"ד, סיפר כי סויסה "יצא להתרעננות אחרי 150 ימים בעזה, הוא היה בחור קסם. המורל שלו היה גבוה, תמיד הלך עם חיוך וגרם לכולם מסביבו לחייך, תמיד הרים את האווירה ועזר לחיילים הבודדים האחרים, הראשון לעזור. אני בשוק שהוא נהרג". 
הפרמדיק טומי קוויט מצוות מד"א ירקון סיפר כי מצא את סויסה "שוכב במרחק רב מהאופנוע, כ-200 מטרים. הוא היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב-מערכתית קשה מאוד. ביצעתי בדיקות רפואיות אך הפציעה שלו הייתה קריטית, ונאלצתי לקבוע את מותו במקום".