3 צפייה בגלריה
התנדבים בעין גב
התנדבים בעין גב
מתנדבים בעין גב
(צילום: מטעים עין גב )
שנה לאחר שתוכנית המתנדבים מחו"ל בקיבוצים הוקפאה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, נעתר שר הפנים אריה דרעי לפניות מהתנועה הקיבוצית לפתיחת השמיים מחדש עבור אלו הרוצים להגיע ולהתנדב.
עם התפשטות הקורונה במרץ אשתקד סגרה התנועה הקיבוצית את כניסת המתנדבים הבינלאומיים לארץ, אך התוכנית המשיכה לפעול בצורה מצומצמת, כאשר מתנדבים מעטים נשארו בארץ. במשך כל התקופה המשיכו להגיע מאות פניות של מתעניינים וארגונים שותפים מחו"ל שרק חיכו שהשמיים ייפתחו. הפניות לדרעי הועברו באמצעות שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר, וכעת ניתן אור ירוק לחזרת המתנדבים.
3 צפייה בגלריה
בריידון וולי
בריידון וולי
בריידון וולי בערבה
(צילום: התנועה הקיבוצית)
3 צפייה בגלריה
טים אופרל
טים אופרל
טים אופרל, שמתנדב בעין גב
(צילום: התנועה הקיבוצית)
אחד מאלו שנשארו הוא בריידון וולי, המתנדב בקיבוץ יטבתה שבערבה. "הגעתי ליטבתה זמן קצר לפני סגירת הגבולות במרץ 2020, ואת השבועיים הראשונים שלי בישראל ביליתי בבידוד", סיפר. "למרות זאת, יכולתי לחוש את ליבו של הקיבוץ פועם. מה שהיה אמור להיות בית זמני התגבש למשהו כל כך טוב שאין לי מילים לתאר אותו. הנוי שעבד וטיפל בגינות סביב, הריחות המדהימים מחדר האוכל והאנשים שהיו מסבירי פנים תמיד. כיום, יש לי משפחה חדשה בצורת מתנדבים וקיבוצניקים".
תוכנית המתנדבים של התנועה הקיבוצית פועלת כבר יותר מ-50 שנה וקלטה בימי שגרה יותר מ-800 מתנדבים צעירים בשנה מ-130 מדינות. התוכנית, שמאפשרת שילוב של התנדבות בחקלאות ובענפי קיבוץ שונים, קלטה כבר יותר מ-400 אלף צעירים מהעולם. בתנועה הקיבוצית אמרו כי רבים מהם משמשים לאחר מכן כ"שגרירי רצון טוב", חלקם - כמו ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון - גם בתפקידים בכירים.
שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר (כחול לבן), אמר כי הוא "מברך על שובם הצפוי של המתנדבים מחו''ל אל עבודת החקלאות בקיבוצים. משך חודשים ארוכים, גם בתקופה של ממשלה מקרטעת וממשלת מעבר, המשכנו לדרוש ממשרד הפנים את פתיחת שערי הארץ עבור המתנדבים מחו"ל בחקלאות. רצון המתנדבים להגיע לישראל גם בעת של משבר עולמי הוא עדות לקסם הרב ששופעת התנועה הקיבוצית והחקלאות הישראלית על צעירים רבים ברחבי העולם".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "תוכנית המתנדבים של התנועה הקיבוצית, היא מפעל ציוני חשוב בעל תרומה משמעותית להסברת פניה היפות של ישראל לאורך עשרות שנים. הקשר שנוצר בין הקיבוצים למאות אלפי המתנדבים שהגיעו אליהם לאורך השנים מתקיים גם שנים רבות לאחר עזיבתם, ומותיר אצלם פינה חמה ואהדה לישראל באופן הכי אותנטי שיש".