יהודים הגיעו למוקד מחאה פלסטינית - המפגינים בעטו באחד מהם והכו אותו בדגל: כמה עשרות תושבי הכפר הפלסטיני נבי סמואל הפגינו בצהריים (שישי) נגד ההחלטה לסגור את שערי הכפר בסמוך לקבר שמואל הנביא, מצפון לירושלים. בשלב מסוים הגיעו למקום כעשרה יהודים שהתגרו בהם ובין הצדדים התפתח עימות. המפגינים התנפלו על אחד מהם, ותקפו אותו בנוכחות כוחות הביטחון.
לוחמי מג"ב שהיו באזור רצו לזירה, ופיזרו את המתפרעים תוך דקות. היהודי שהותקף לא נזקק לטיפול רפואי ולא רצה להגיש תלונה, עם זאת המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה וחמישה מהתוקפים נעצרו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקיפה בירושלים
תיעוד מהתקיפה בירושלים
תיעוד מהתקיפה סמוך לקבר שמואל הנביא
2 צפייה בגלריה
החשוד בעת מעצרו
החשוד בעת מעצרו
החשוד בתקיפת המפגין
(צילום: דוברות המשטרה)
במשטרה מסרו כי "במהלך מחאה שהתקיימה בסמוך לקבר שמואל הנביא, התפתחה במקום הפרת סדר שכללה תגרה שבמהלכה הותקפו מספר אנשים. לוחמי משמר הגבול פעלו להדוף את המתפרעים ולהפסיק את האלימות והפרת הסדר במקום".
אמיר עובייד, ראש הכפר נבי סמואל, אמר ל-ynet כי "זה השבוע השישי שאנו תושבי הכפר יוצאים להפגין נגד ההחלטה של הרשויות הישראליות לסגור לנו את שערי הכפר". לדבריו, יש רק שער אחד שממנו ניתן להיכנס לכפר. "נמאס מהמצב הזה שקיים מעל עשור, מאז בניית גדר ההפרדה. אנו מבקשים לפתוח לנו את השערים למנוע את המחנק שאנו חיים בו".
הוא הסביר כי התקיפה אירעה לאחר ש"כמה מתנחלים" חטפו להם דגל: "במקביל הגיעו כמה 'מתנחלים' עם דגלי ישראל וחטפו לנו דגל כאקט של תסיסה וכעס עלינו. זו הפעם הראשונה שהפגנה שלנו הופכת לאלימה, אנחנו נגד אלימות ובעד שלום, אך כשקבוצה קטנה של מתנחלים מתנכלת לנו זה מה שקורה".