נהג משאית שחוברו אליה מנועי סילון נהרג אמש (שבת) במהלך יריד אווירי שנערך במישיגן. המשאית, שנטען כי היא מסוגלת להגיע למהירות של כ-560 קמ"ש, התרסקה מול הקהל ההמום במהלך מרוץ שערכה כחלק מהמופע מול שני מטוסים אווירובטיים, שניות לאחר שהופעל פיצוץ פירוטכני ענקי בקרבת מקום. לפי מארגני המופע המשאית לא עברה דרך פטריית האש והעשן הגדולה שנראית בתיעודים שהופצו מהתקרית, אולם הם גם לא שללו קשר אפשרי בין הפיצוץ לתאונה שבה התפרקה המשאית לחתיכות.
התקרית התרחשה אתמול בסביבות השעה 13:00 (לפי השעון המקומי) בנמל תעופה בעיר באטל קריק במישיגן, שם נערך פסטיבל שכלל מופעים אוויריים שונים. המשטרה המקומית זיהתה את הנהג שנהרג ככריס דארנל, בן 40. ברברה הלוסקה, ממארגני המופע, אמרה בשיחה עם "ניו יורק טיימס" כי המשאית של דארנל התהפכה, "ולמרבה הצער, הוא לא שרד". הוא הוסיפה כי נסיבות התאונה עדיין נחקרות. אביו של דארנל, ניל דארנל, אמר כי התאונה נגרמה בגלל "כשל טכני" במשאית הסילון. "כריס כל כך אהב את עסקי המופעים האוויריים. הוא 'חי את החלום' כפי שהוא נהג לומר".
3 צפייה בגלריה
תיעוד תאונה של משאית עם מנועי סילון במופע אווירי ב מישיגן ארה"ב
תיעוד תאונה של משאית עם מנועי סילון במופע אווירי ב מישיגן ארה"ב
מתוך תיעוד התקרית במישיגן. המשאית רק חלפה ליד הפיצוץ, אבל קשר אפשרי לא נשלל
3 צפייה בגלריה
תיעוד תאונה של משאית עם מנועי סילון במופע אווירי ב מישיגן ארה"ב
תיעוד תאונה של משאית עם מנועי סילון במופע אווירי ב מישיגן ארה"ב
המשאית, רגע לפני שהתפרקה לחתיכות. בקהל קראו: "אין תקווה"
בתיעודים שהופצו מהמופע נראית המשאית נוסעת על המסלול כאשר להבות ענקיות מתפרצות ממנועי הסילון שלה. היא "רדפה" אחר שני מטוסים קלים שביצעו פעלולים, ואחד האנשים בקהל נשמע קורא: "הוא בא מהר! הוא בא ממש מהר!". שניות לפני התאונה הקטלנית פיצוץ עז נראה בסמוך, והמשאית שעוברת מאחוריו מתהפכת ומתפרקת לחתיכות. בקהל נשמעות קריאות בהלה, ואחד מהצופים נשמע אומר ש"אין תקווה".
בשיחה עם "ניו יורק טיימס" הבהירה הלוסקה כי הפיצוץ עצמו לא פגע במשאית, וכי הוא היה כאמור פיצוץ יזום. "הפיצוץ היה על הדשא, משאית הסילון נסעה על המסלול. מנקודת המבט של הקהל, זה נראה כאילו היא עברה ישר דרך הפיצוץ. אבל היא לא". עם זאת, גורם אחר מהנהלת היריד ששוחח עם העיתון לא שלל את האפשרות לקשר בין הפיצוץ הפירוטכני לתאונה, שהתרחשו כאמור ממש באותם רגעים.
משאית הסילון שבה נהרג דארנל כונתה Shockwave ("גל הדף"), ודארנל וצוותו הופיעו בה בכמה וכמה מופעים ברחבי ארה"ב. לפי אתר הצוות, זו "המשאית החזקה ביותר בעולם", והורכבו בה שלושה מנועי סילון מסוג Pratt & Whitney J34-38, שנועדו במקור עבור מטוסי האימון T-2 באקאיי של הצי האמריקני. המנועים סיפקו למשאית, כך נטען, 36,000 כוח סוס, ואפשרו לה להגיע מהר מאוד ממהירות אפסית אל מהירות של כ-560 קמ"ש.