קבוצות פנימיות של מפלגת הליכוד סערו בעקבות הפצתה של "שרשרת נאמנות" ליו"ר המפלגה בנימין נתניהו במהלך כנסי הבחירות של המועמדים בפריימריז של הליכוד. "שרשרת הנאמנות" לנתניהו נמכרת בגרסה של זהב במחיר של 99 שקלים ובגרסת כסף במחיר 79 שקלים.
אתמול (ראשון), בכנס בחירות בגבעת זאב בהשתתפות בכירים ומועמדים בפריימריז של הליכוד, ובהם ישראל כ"ץ, קרן ברק וקטי שטרית, נאמה היידי מוזס - בתו של ח"כ לשעבר מנחם מוזס מיהדות התורה אשר מתמודדת בפריימריז של הליכוד. אחד המשתתפים ניגש למוזס ונתן לה את השרשרת והיא ענדה אותה בהתלהבות. "זו הצהרת הנאמנות שלנו למנהיג", אמרה. נתניהו הגיב היום על הדברים, ואמר: "לא צריך שום תליון וגם לא הצהרות נאמנות".
1 צפייה בגלריה
"שרשרת נאמנות" לנתניהו
"שרשרת נאמנות" לנתניהו
תליון הנאמנות. "לא צריך שום תליון וגם לא הצהרות נאמנות"
(צילום: מוטי קמחי )
גם יו"ר מזכירות הליכוד ח"כ ישראל כ"ץ "נאלץ" לענוד את שרשרת הנאמנות לנתניהו, אולם הוא מיד הסיר אותה מצווארו והעביר אותה לח"כ קרן ברק שישבה לצידו.
הבוקר בטוויטר הגיב לכך השר לשעבר כ"ץ: "אתמול בכנס ניסתה מישהי לענוד לצווארי שרשרת. אני לעולם לא עונד שרשראות, לכן כפי שרואים בסרטון - סילקתי אותה מיד בלי לדעת כלל מה זו השרשרת. לא הייתי מתייחס לקוריוז כזה, אלמלא צייצו בתקשורת 'ישראל כ"ץ ענד שרשרת עם דיוקן של ביבי'. ככה נראה עיוות מגמתי".

רז פרג, יוזם הרעיון, אמר הבוקר לאולפן ynet כי "אני לא איש פוליטי ואין לי קשר לליכוד - זה לא נעשה למטרות רווח. כולנו יודעים כמה ניסו להוריד את נתניהו מהכותרות לאורך השנים, אנחנו כאן כדי להראות סוג של הצהרת נאמנות כלפיו ולהוקיר אותו".
הוא הוסיף: "השמאל מנהל את המדינה והתקשורת עוזרת לו - באנו להעלות מודעות מהצד שלנו". פרג סיפר כי "מאות אנשים מסתערים עליי ורוצים לקנות את השרשרת. אנשים אוהבים את הרעיון - מהרגע שקמתי בבוקר הטלפון לא הפסיק לצלצל". לדבריו, "נשלחה לנתניהו שרשרת במשלוח עד הבית, הוא קיבל את הקופסה הכי מהודרת".
ח"כ אלי כהן (הליכוד) התייחס הבוקר באולפן ynet לנושא, ואמר: "כל אחד יכול להביע את האהבה שלו בדרך כזאת או אחרת, אבל אני לא אענוד את השרשרת. אנחנו מכבדים את יו"ר התנועה שלנו ותומכים בו, ואני חושב שהוא מנהיג מוביל, אבל לא סוגדים אצלנו לאף אחד - יש דמוקרטיה".
לדבריו, "אני לא חושב שהעניין הזה מזיק לליכוד. אני יכול לומר לך שיש ציבור גדול בישראל שמאוד אוהב את נתניהו ומעריך אותו, והאנשים שעשו את זה - עשו זאת על דעת עצמם".