על הסירה שהתהפכה אתמול (שבת) בכינרת סמוך לחוף סטאי היו 11 בני אדם. תחילה חולצו שבעה, והארבעה הנותרים - שני מבוגרים ושני ילדים - אותרו על ידי מציל חוף כורסי, נישו דרוויש. היום סיפר דרוויש ל-ynet radio כי "נסעתי על אופנוע ים לבד לכיוון עומק הכינרת, ומצאתי שני הורים ושני ילדים. כל המשפחה הייתה ביחד, תופסים אחד בשני ומפחדים כי היו גלים ממש גבוהים ורוח חזקה. מזל שהם היו עם אפודות".
המציל שיתף כי "כשהגעתי אליהם, הם פחדו ממש - אז הרגעתי אותם. הם שאלו אם באתי לעזור להם. האישה הייתה בהיריון, אז השיטור הימי עזר לי להעלות אותם לסירה - ואז החזירו אותם לחוף". לדבריו, "מי שמתהפך בכינרת ורואים אותו, אז יש לו מזל. אבל לפעמים עובר זמן עד שסירה אחרת עוברת באזור ומבינה שסירה התהפכה".

3 צפייה בגלריה
מציל חוף כורסי נישו דרוויש שאיתר את הנעדרים בכנרת
מציל חוף כורסי נישו דרוויש שאיתר את הנעדרים בכנרת
"יש אופנועי ים בכל חופי הכינרת". דרוויש לאחר האיתור, אתמול
(צילום: איגוד ערים כינרת)
דרוויש ציין כי עקב הרוח החזקה בכינרת, ישנם מקרים רבים של סירות שמתהפכות, ולכן "יש אופנועי ים בכל חופי הכינרת". אולם, הוא הבהיר כי הסירה המדוברת לא הייתה אמורה להתהפך מגלי הכינרת: "זו סירה גדולה שטבעה, לא יודע בדיוק מה קרה שם".
המציל הוסיף כי "אנחנו לא נותנים לאנשים להתרחק כשיש רוח חזקה, ואני גם מעדיף שכשנכנסת הרוח, לרוב אחרי השעה 14:00, שאנשים לא ייכנסו עם מזרוני ים, סירות גומי או גלגלים. לפעמים הרוח לוקחת אנשים יותר לעומק, והם לא מצליחים לחזור".
3 צפייה בגלריה
התהפכות סירה בחוף סטאי בכנרת
התהפכות סירה בחוף סטאי בכנרת
החיפושים אחר נוסעי הסירה שהתהפכה, אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
התהפכות סירה בחוף סטאי בכנרת
התהפכות סירה בחוף סטאי בכנרת
התהפכות סירה בחוף סטאי בכנרת
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אריק טל, שוטר מתנדב בשיטור ימי כינרת, סיפר לאולפן ynet: "היו רגעים מתוחים. הגענו למקום וראינו את חרטום הסירה מבצבץ מעל המים. שאר הסירה הייתה שקועה מתחת למים. הם היו מאוד לחוצים. הוצאתי ארבע מצילים מחופים סמוכים מתוקף תפקידי כקב"ט איגוד ערים כינרת והם הצטרפו אלינו ואל עוד סירה של השיטור הימי והמציל של חוף כורסי איתר עוד משפחה והעלה אותם לסירת השיטור הימי".
עידן גרינבאום, ראש מועצת עמק הירדן, הסביר באולפן כי "לכינרת יש אלף פנים. בבוקר רואים אגם רגוע, פלטה, אבל תוך שעתיים שלוש הכול יכול להשתנות. מה שהציל את החבר'ה אתמול זאת העובדה שהם היו עם חליפות הצלה. ננצל את ההזדמנות לקרוא להשגיח על הילדים וללבוש חגורות הצלה".
כל 11 נוסעי הסירה, בהם פעוט בן שנתיים, ילדים בני 5, 6 ו-9 ואישה בהיריון מתקדם, טופלו על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א בחופי עין גב וסטאי, כשהם סובלים מתשישות קלה והיפותרמיה קלה. שלושה מתוכם - זוג הורים ובנם הפעוט - פונו להמשך בדיקות בבית החולים פוריה בטבריה, כשמצבם מוגדר קל. המחולצים סיפרו כי לאחר ההתהפכות היו ארבע שעות במים, ונעזרו בחגורות ההצלה.
אתמול, לאחר חילוץ כל הנוסעים, אמרו הפרמדיקים של מד"א אלי בן סימון וקלוד עיסא, שהמתינו על החוף לחבירה עם סירות מד"א והשיטור: "סירת מד"א וסירת השיטור הגיעו אלינו, אל חופי עין גב וסטאי, עם האנשים שחולצו מהכינרת. כולם היו בהכרה מלאה, וסיפרו שעל הסירה שהתהפכה היו שלושה זוגות של חברים עם ילדיהם. הם הוסיפו שלאחר ההתהפכות היו במים במשך כארבע שעות. הם נעזרו בחגורות ההצלה וחלקם אחזו בסירה ההפוכה. הם סבלו מתשישות והיפותרמיה קלה. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. שלושה מהם פינינו לבית החולים להמשך בדיקות וטיפול".