לאורך נאומה בן 18 הדקות בערב הראשון של הוועידה הדמוקרטית היה למישל אובמה מסר אחד ברור: "תצביעו". את המסר הזה היא העבירה דרך המתקפה על הנשיא המכהן דונלד טראמפ, וגם בעזרת השרשרת שענדה.

"עלינו להצביע לג'ו ביידן וקמלה האריס כאילו שחיינו תלויים בזה", אמרה הגברת הראשונה לשעבר, בעודה עונדת שרשרת מזהב עם אותיות המילה "להצביע". השרשרת הפכה במהרה ללהיט, ולמונח חיפוש מוביל בגוגל בארה"ב בשעה האחרונה של הוועידה באותו ערב. ברשתות החברתיות שאלו גולשים רבים: "מישהו יודע איפה אפשר לקנות את השרשרת של מישל?".
את השרשרת יצרה שרי קוטברט, מעצבת תכשיטים אפרו-אמריקנית מלוס אנג'לס. היא סיפרה ש-12 שעות אחרי הנאום קיבלה כבר כ-2,000 הזמנות לשרשרת, שנמכרת ב-300 דולר. "הטלפון לא הפסיק לצלצל", אמרה קוטברט.
2 צפייה בגלריה
מישל אובמה
מישל אובמה
"להצביע". מישל והשרשרת בנאום
(צילום: רויטרס)
היא ציינה כי היא מכינה כל תכשיט לפי הזמנה אישית, ונדרשים כשלושה עד ארבעה שבועות לייצר כל אחד. בעקבות הביקוש הרב, שוחחה עם הספקים שלה בניסיון לזרז את הייצור. קוטברט אמרה שהיא מקווה שבעזרת צוות קטן תוכל לייצר עוד שרשראות בתוך שבועיים.

שם קוד: חלוצה

המועמדת הדמוקרטית לתפקיד סגנית הנשיא קמלה האריס בחרה ב"חלוצה" כשם הקוד שלה לשירות החשאי. כך מסרו גורמים באכיפת החוק בארה"ב. לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, האריס בחרה את השם מתוך רשימה שסופקה על ידי המאבטחים החדשים שלה, לאחר שג'ו ביידן הודיע בשבוע שעבר כי בחר בה להיות סגניתו.
2 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
תעשה היסטוריה? האריס
(צילום: AFP)
מי שנמצא תחת הגנת השירות החשאי בוחר את שם הקוד שלו מרשימה שאושרה על ידי סוכנות התקשורת של הבית הלבן. לעיתים קרובות ידוע כי המועמדים בוחרים בשמות קוד המשקפים את אישיותם.
שם הקוד "חלוצה" תואם את מעמדה של האריס שאולי תעשה היסטוריה. אם ביידן ינצח בבחירות ב-3 בנובמבר, זו תהיה הפעם הראשונה שבה אישה תכהן בתפקיד סגן הנשיא, והפעם הראשונה שבתפקיד סגן הנשיא מכהן אדם שחור.