ריצ'רד סאובר, היועץ של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הודיע היום (שבת) שמקבץ נוסף של מסמכים מסווגים התגלה בביתו של הנשיא בדלאוור. המסמכים נמצאו בספרייה הצמודה למחסן של הבית ביום חמישי - היום שבו מינה שר המשפטים מריק גרלנד תובע מיוחד לחקור את הפרשה.
באמצע השבוע נחשף כי בחודש נובמבר נמצאו מסמכים מסווגים, מתקופתו של ביידן כסגן נשיא ארה"ב, במשרד ששימש אותו במכון מחקר בוושינגטון – שם עבד ביידן מ-2017 ועד תחילת 2020. אנשי הנשיא הודיעו על כך לארכיון הלאומי, ולאחר מכן החליטו לערוך חיפושים במקומות נוספים הקשורים לביידן, כדי לוודא שאין גם בהם מסמכים סודיים שאמורים היו להימסר לארכיון הלאומי.
בהמשך השבוע אישרו אנשי הנשיא דיווח שמקבץ שני של מסמכים סודיים, גם כן מימיו של ביידן כסגנו של אובמה, התגלה בדצמבר במחסן בבית בדלאוור. היום הודיע היועץ סאובר כי בבית בעיר ווילמינגטון התגלו השבוע מסמכים נוספים: לדבריו, עורכי הדין הפרטיים של ביידן מצאו מסמך סודי בבית הנשיא ביום רביעי האחרון. מכיוון שאין לאותם עורכי דין את הסיווג הביטחוני הדרוש, הם הפסיקו את החיפוש כשמצאו את המסמך ועדכנו את סאובר. למחרת היועץ הגיע לבית, ומצא עוד חמישה מסמכים מסווגים. ששת המסמכים הועברו לאנשי משרד המשפטים שהתלוו לסאובר.
פרשת המסמכים גורמת מבוכה לנשיא בהתחשב בכך שחקירה בגין מעשים דומים מתנהלת כבר חודשים נגד קודמו בתפקיד דונלד טראמפ. כשבאוגוסט אשתקד פשט ה-FBI על אחוזת טראמפ בפלורידה והתברר כי הנשיא לשעבר החזיק שם אלפי מסמכים רשמיים שהיה אמור להעביר לארכיון הלאומי, בהם מאות מסמכים מסווגים, תקף ביידן את טראמפ והאשים אותו כי נהג בחוסר אחריות.
למרות שהפרשה עלולה לגרום לביידן נזק פוליטי, בהיבט המשפטי – ויש שיאמרו גם הערכי – מסתמנים בינתיים הבדלים בין שתי הפרשות. בעוד שברשות טראמפ נמצאו 325 מסמכים מסווגים, ובחלקם הוא המשיך להחזיק גם אחרי שאנשיו טענו כי הוא החזיר את כל המסמכים, במקרה של ביידן נמצא מספר קטן בהרבה של ניירות, והם הוחזרו מיוזמתם של אנשי הנשיא, וכנראה תוך שיתוף פעולה מלא. טראמפ, בניגוד לביידן, חשוד במסגרת הפרשה בשיבוש הליכי משפט.
הנשיא שוהה בסוף השבוע בדלאוור עם רעייתו, ג'יל, שעברה ניתוח להסרת תאים סרטניים מגופה. ביום חמישי נשאל הנשיא מדוע שמר בביתו, ובין השאר במחסן שלו, מסמכים חשובים כל כך. "זה לא שהם היו ברחוב. אנשים יודעים שאני מתייחס ברצינות למסמכים וחומרים מסווגים", השיב.