1 צפייה בגלריה
אביב נתן-סונגו
אביב נתן-סונגו
אביב סונגו
הקצין שאנס - לכלא: בית הדין הצבאי המחוזי בבית ליד גזר היום (שלישי) עונש של 5.5 שנות מאסר על רס"ן אביב סונגו, קצין חיל הים שהורשע באונס קצינה לוחמת במהלך חופשת אנשי קבע. סונגו כפר באשמה והתנהל בעניינו הליך הוכחות שבסופו הורשע בשלוש עבירות של אינוס ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת כלפי הקצינה.
בנוסף לעונש המאסר בפועל, נגזר על הנאשם עונש מאסר על-תנאי והורדה לדרגת טוראי, ונקבע כי ישלם פיצוי בסך 40 אלף שקל לנפגעת העבירה. הכרעת הדין בעניינו של סונגו ניתנה בשלהי חודש ספטמבר 2022, והתביעה הצבאית עתרה לעונש מאסר בפועל של שמונה שנים. סונגו יחל לרצות את עונשו בעוד שבועיים.
לאחר גזר הדין אמרו בתביעה הצבאית כי הם לומדים אותו וישקלו הגשת ערעור בעניין העונש. מצה"ל נמסר: "אנחנו רואים בחומרה כל פגיעה על רקע מיני ופועלים למיצוי הדין נגד כל חייל ומשרת קבע שמעורבים בעבירות אלה".
האונס התרחש ב-2019 בבית מלון בתל אביב, שם נפשו הקצינים מבסיס חיל הים בדרום. המתלוננת המשיכה לשרת בצה"ל והגישה את התלונה למצ"ח באוקטובר 2021. מאז שהה סונגו במעצר סגור - ובהמשך שוחרר למעצר בית.
סונגו טען לאורך המשפט שהמגע המיני בוצע בהסכמה מלאה, והחליט לנהל משפט הוכחות שבסופו הורשע. דובר צה"ל מסר לאחר הרשעת סונגו כי "צה"ל רואה בחומרה כל פגיעה על רקע מיני ונוקט יד קשה נגד כל חייל ומשרת קבע שמעורבים בעבירות אלה". בצה"ל אמרו כי הפרקליטות הצבאית ליוותה את הקצינה לאורך ההליך המשפטי, העניקה לה את הזכויות שמגיעות לה על פי חוק ועדכנה אותה בהתפתחויות.
ממשרד כץ מרגולוב הראל, המייצג את הקצין מחיל הים לצורך הגשת ערעור, נמסר בשמו כי "לאחר עיון בכלל החומר המשפטי בעניינו, לרבות בהכרעת הדין, נראה על פניו ברור שזכויותיו לניהול הליך הוגן נפגעו באורח אנוש והדברים יפורטו בהרחבה בערעור אשר יוגש בהקדם. בגרסאותיה של המתלוננת בחקירה קיימות סתירות מהותיות אשר למגינת הלב בית הדין לא נתן להן את המשקל הנדרש".