נער בן 13 מעיסאוויה נעצר אמש (שבת) על ידי המשטרה בעיר העתיקה בירושלים, ומחקירתו עלה החשד שהוא התכוון לבצע פיגוע דקירה עם סכין שנתפסה ברשותו.
1 צפייה בגלריה
הסכין
הסכין
הסכין שהסתיר הנער
(צילום: דוברות המשטרה)
הנער עורר את חשדם של שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים שפעלו בעיר העתיקה בירושלים עם לוחמי מג"ב, ובחיפוש שערכו על גופו אותרה סכין שאותה הסתיר. הנער נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה. מחקירה ראשונית עלה כי התכוון לבצע פיגוע דקירה. היום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט.
מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן שיבח את השוטרים ואמר: "זו נוספת למקצועיות של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בעיר במאבק המתמשך בטרור. ערנות השוטרים, תגובתם המהירה וחתירה למגע הם שהובילו למעצר הנער שעל פי החשד תכנן לבצע פיגוע עם סכין שהייתה ברשותו. מול איומי הטרור, אין תחליף לפעילות נחושה של השוטרים שלנו שפועלים כל העת לסכל פעילות חבלנית עוינת ולטפל בכל איום ביטחוני. נמשיך להיאבק בטרור בכל הכלים שברשותנו ולסכל איומי טרור".

בשבת: ניסיון פיגוע דקירה

אתמול ניסה מחבל פלסטיני לדקור אזרח ישראלי בחוות שדה אפרים באזור רמאללה. האזרח הצליח להתעשת - וירה למוות במחבל, טארק עודה יוסף מעאלי (42) מהכפר נעמה ששוכן מערבית לרמאללה. הישראלי לא נפגע.
בתיעוד מהזירה נראה המחבל רודף עם סכין שלופה אחרי האזרח, שכאמור ירה לעברו. המחבל נראה בתיעוד נופל, אך מצליח לקום ולרדוף אחרי הישראלי. האזרח ירה שוב בפלסטיני מטווח קצר ופגע בו.
המחבל השאיר אחריו מכתב, שנראה כמו "מכתב התאבדות". בחלקו הראשון נכתבו פסוקים מהקוראן, ומתחתיהם, בכתב אחר, נכתב: "בשם האל נעשה לי עוול. הצוואה שלי לכם אל תעזבו אותי מהכופרים, אל תלכו שולל אחרי עיוות האמת. זיוף בשם החוק זה מה שקרה לי". בכפר שבו התגורר טענו כי המחבל היה איש "נורמטיבי", וכי היה נשוי ואב לשלושה ילדים קטנים, בני 8 עד 12. הייתה לו חלקת אדמה ליד צומת הדואר, באזור שבו נמצאת החווה, אבל לפי הדיווחים הפלסטיניים הוא לא היה אמור לעבוד שם היום.