התקשורת האיראנית דיווחה על תשעה הרוגים בקרב בין חיילי משמרות המהפכה ל"עבריינים חמושים", אתמול (שבת) במחוז סיסתאן-בלוצ'סטן בדרום מזרח המדינה - מחוז שרוב תושביו הם מוסלמים סונים. שלושה חיילים ושישה אזרחים נהרגו בעימות, ועוד חמישה "עבריינים" נפצעו.
הקרב היה אמש בנפת קורין, בקרבת הגבול עם פקיסטן ובמרחק של כ-1,120 ק"מ מטהרן. יום קודם לכן משמרות המהפכה ירו למוות בשלושה גברים שהיו מעורבים בירי על שני חיילים ב-25 בדצמבר.
1 צפייה בגלריה
מפגן באי של משמרות המהפכה, ארכיון
מפגן באי של משמרות המהפכה, ארכיון
מפגן באי של משמרות המהפכה, ארכיון
(צילום: EPA)
במחוז סיסתאן-בלוצ'סטן יש לעיתים קרובות עימותים בין כוחות המשטר השיעי לבדלנים סונים. במחוז, שגובל גם באפגניסטן, פועל בין השאר ארגון טרור בדלני סוני בשם "ג'ייש אל-עדל" ("צבא הצדק"), המסונף לאל-קאעידה. איראן טוענת שפקיסטן תומכת בארגוני הטרור הסוניים באזור.
סיסתאן-בלוצ'סטן הוא מחוז עני, ותושביו טוענים שקיימת נגדם אפליה - טענה שהשלטון האיראני מכחיש. בנוסף לעימותים עם הבדלנים אנשי כוחות הביטחון מתעמתים עם מבריחי סמים במחוז - שנחשב לנתיב הברחה מרכזי של אופיום והרואין מאפגניסטן השכנה.
ב-18 בנובמבר דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "אירנא" ששלושה חיילים נהרגו בעימותים עם עבריינים במחוז. בחודש יולי חמושים ירו למוות בארבעה חיילים של משמרות המהפכה.