יפתח דותן, היועץ לשעבר של חברת הכנסת נעמה לזימי, נעצר אמש (יום שבת) במהלך הפגנה נגד הממשלה ולמען השבת החטופים בירושלים בגין תקיפת שוטר במחאה שהתקיימה לפני מספר ימים. בתיעוד המעצר, נראים השוטרים מצמידים את דותן בכוח לכביש ומושכים בשערו. לאחר שנחשפו לסרטונים, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), הוחלט לפתוח בבדיקת המעצר.

חברת הכנסת לזימי הגיבה לתיעוד המעצר, ומסרה כי "האלימות המטורפת הזאת כלפי יפתח, שלא מזמן חזר ממילואים קשים של כמה חודשים, קורעת לי את הנשמה". לדברי לזימי, "יפתח נעצר באלימות קשה בהפגנת משפחות החטופים בירושלים. אזרח שומר חוק ואדם עדין, אכפתי ועם לב ענק. לא ייתכן שהמשטרה תדכא בכוח הזרוע את המשפחות שדואגות ליקיריהם. ההפקרה הזו לא תמשך. אני כעת בדרך למוריה שם הוא ועוד רבים עצורים. אעדכן. יפתח - אנחנו איתך".
אחרי המעצר, הגיעה ח"כ לזימי לתחנת המשטרה וירושלים וטענה כי למרות שיש לה חסינות פרלמנטרית לא אישרו לה להיכנס ולבדוק מה מצבו של דותן, לדבריה, "לאחר שהוכה באלימות בורטלית בהפגנה". היא מסרה: "משטרה פוליטית היא משטרה שמסכנת את שלום הציבור. חייבים לשקם את המשטרה ולעצור את האלימות הקשה כלפי המפגינים שקורת תחת הנהגתו של השר בן גביר. הגיע הזמן להפסיק את הטירוף שקורה עם משטרת ישראל".

לפי המשטרה, "הערב התקיימה תהלוכה מתואמת עם המשטרה מכיכר פריז לכיוון גן הפעמון. המשטרה פעלה לאפשר את חופש המחאה, כאשר המוחים פעלו לפי המתווה שסוכם. לצערנו, חלק מהמוחים החלו להתפרע, להפר את סדר ולחסום כבישים מרכזיים באזור מרכז העיר ירושלים לסירוגין, ואת תנועת הרכבת הקלה ברחוב יפו".
בהמשך, נמסר, "לאחר שכמה עשרות מתפרעים פעלו בניגוד לחוק, לא נשמעו להוראות השוטרים ולכריזה של קצין משטרה פעם אחר פעם להתפנות מהמקום, המשיכו בחסימת צירים לסירוגין, פגעו בחופש התנועה של נהגים רבים וסיכנו את עצמם ואת משתמשי הדרך- פעלה המשטרה לפנות אותם בכוח ולהשיב את הסדר על כנו".
לפי המשטרה, במהלך הערב נעצרו בירושלים שני חשודים - אחד שהשתתף ב"הפרת סדר", וחשוד נוסף בגין תקיפת שוטר במחאה שהתקיימה לפני כמה ימים. לפי המשטרה, החשוד, דותן, פגע עם מוט עץ בראשו של שוטר.
פורסם לראשונה: 00:02, 05.05.24