משפחות של 500 קורבנות קורונה באיטליה תובעות מהמדינה פיצויים של כ-100 מיליון אירו. הן מאשימות את הממשלה ברומא, ואת השלטון האזורי בלומברדיה, בהתנהלות רשלנית בשלבים הראשונים של המגפה.
איטליה הייתה המדינה הראשונה במערב שסבלה מהתפרצות גדולה של הנגיף. המגפה הגיעה לאיטליה בחודש פברואר, ועד כה גבתה את חייהם של קרוב ל-70,000 איטלקים. אזור לומברדיה בצפון איטליה, ובמיוחד העיר ברגמו, ספגו נזק כבד במיוחד במגפה.
2 צפייה בגלריה
איטליה בני משפחות של קורבנות ה קורונה מחוץ לבית משפט ב ברגמו לפני הגשת תלונה על ההתנהלות במשבר
איטליה בני משפחות של קורבנות ה קורונה מחוץ לבית משפט ב ברגמו לפני הגשת תלונה על ההתנהלות במשבר
משפחות של קורבנות קורונה מחוץ לבית משפט בברגמו
(צילום: AP)
בחודש אפריל הוקם ארגון בשם "נוי דנונצ'רמו" ("אנחנו נעתור"), שנועד לייצג את קרוביהם של קורבנות הקורונה בברגמו. כעת מגיש הארגון לבית המשפט ברומא תביעה ייצוגית בשם 500 משפחות שאיבדו את יקיריהן במגפה.
המשפחות תובעות פיצויי ענק מראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, שר הבריאות רוברטו ספרנצה ומושל לומברדיה אטיליו פונטנה. "התביעה הזאת היא מתנת חג המולד שלנו למי שלא עשו את מה שהם היו אמורים לעשות", אמר הארגון.
הארגון ציין שכשהמגפה התפרצה בלומברדיה הרשויות המקומיות והממשלה ברומא התמהמהו בתגובתן, ולא עשו פעולות שהיו מונעות סגר כללי ונזק כלכלי כבד. משפחות הקורבנות מחו על חוסר ההיערכות של הממשלה ושל השלטון המקומי בלומברדיה, ואמרו שלאיטליה לא הייתה תוכנית להתמודדות עם מגפה אפשרית. הארגון שמגיש את התביעה דורש "פיצויים של 259,000 אירו לאדם וכ-100 מיליון אירו סך הכול".
בחודש יוני דרש ארגון "נוי דנונצ'רמו" מהתובעים בברגמו לחקור חשד לאחריות פלילית של הרשויות במגפת הקורונה. במהלך הקיץ ראש הממשלה קונטה הגיע לענות על שאלות התובעים, אך לא נפתחה נגדו חקירה פלילית.