עיריית פריז נקנסה כיוון שמינתה יותר מדי נשים לתפקידי מפתח, בהחלטה שאותה כינתה אתמול (ג') ראש העיר אן אילדגו "אבסורדית".
2 צפייה בגלריה
אן אידלגו ראש עיריית פריז
אן אידלגו ראש עיריית פריז
ראש עיריית פריז אן אידלגו. התמלאה "אושר" כששמעה על הקנס
(צילום : AFP)
את הקנס, בסכום של 90,000 אירו, הטיל על הרשויות בבירת צרפת המשרד לשירותים ציבוריים. "אני שמחה להכריז שקיבלנו קנס", אמרה אידגלו במפגש של מועצת העירייה, והוסיפה כי היא התמלאה "אושר" כאשר למדה על העונש.
הקנס הושת על עיריית פריז כיוון שב-2018 מונו בה לתפקידי ניהול בכירים 11 נשים ורק חמישה גברים, כשמשמעות הדבר היא ש-69% מאותם מינויים היו של נשים. "הנהלת העירייה הפכה, לפתע פתאום, לפמיניסטית מדי", התלוצצה ראש העיר הסוציאליסטית, שזכתה בכהונה שנייה בתפקיד בבחירות בשנה שעברה.
הקנס מבוסס על חוק מ-2013 שנועד לצמצם את הפערים המגדריים בשירות הציבורי. אותו חוק דרש שבהכרזה על מינויים יהיו לפחות 40% מהם שייכים לאחד המגדרים. החוק שונה בהמשך כדי לאפשר מקרים חריגים שבהם אמנם בגל מינויים מסוים אין שוויון מגדרי, אך השוויון הכללי נשמר. כעת, למשל, מבין כלל תפקידי הניהול הבכירים בעיריית פריז, 47% מוחזקים בידי נשים.
2 צפייה בגלריה
אן אידלגו ראש עיריית פריז
אן אידלגו ראש עיריית פריז
תביא בעצמה את הצ'ק, יחד עם כל הנשים שעובדות עבורה. אידלגו, במרכז
(צילום : AFP)
אידלגו אמרה היום כי את הצ'ק שבו תשלם העירייה את הקנס היא מתכוונת להגיש בעצמה, יחד עם סגניה וכל הנשים העובדות עבורה. "זה קנס מופרך לחלוטין, לא הוגן, חסר אחריות ומסוכן", הוסיפה. לדבריה, את הנשים בצרפת צריך לקדם ב"עוצמה", כיוון שהפערים המגדריים ברחבי המדינה עדיין גדולים. "כן, כדי שיום אחד נשיג שוויון, אנחנו חייבים להאיץ את הקצב ולהבטיח שיותר נשים מקבלות תפקידים מאשר גברים".
שרת השירותים הציבוריים של צרפת, אמילי מונשאלה, ממפלגת השלטון "הרפובליקה בתנועה" של הנשיא עמנואל מקרון, אמרה כי גם היא סבורה שהקנס הוא "אבסורדי", והדגישה את העובדה שהכללים כבר תוקנו כדי למנוע מצבים דומים. "אני רוצה שהקנס שעיריית פריז תשלם יממן פעולות קונקרטיות לקידום נשים בשירות הציבורי", אמרה מונשאלה, שהזמינה את אידלגו לפגישה עמה.