בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (ראשון) עד יום חמישי את מעצרו של מורמן קימדזה (61), תייר מגיאורגיה שמתגורר בחולון, החשוד כי רצח אתמול את חברו (40). מהחקירה עולה כי קימדזה דקר למוות את המנוח מכיוון שחשד כי ניהל רומן עם אשתו.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחולון
זירת הרצח בחולון
זירת הרצח בחולון
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו בעשרה ימים. רס"ב ישראל סיאונוב, נציג אח"מ (אגף חקירות מודיעין תל אביב) שחוקר את הרצח, אמר בדיון כי "הרקע לכאורה, לטענת החשוד, הוא חשדו כי אשתו ניהלה רומן עם המנוח, וזו הסיבה שהוא גרם למותו".
לדבריו, "החשוד נתפס בזירה, ומחומר החקירה עולה כי הוא לא ברח ממנה. מיד כשהגיעו השוטרים הוא הסגיר את עצמו. נגבו עדויות, בין השאר עדותו של אחיו שאף נכח בזירה. נגבתה גם עדותה של אשתו של החשוד, שמסר גם הוא גרסה".
בידי היחידה החוקרת תיעוד של האירוע ממצלמות אבטחה. לפי החשד, קימדזה פגש את הקורבן מתחת לביתו, התפתח דין ודברים ביניהם - ואז הוא תקף אותו. החשוד רץ אחריו, נשכב עליו ודקר אותו כמה פעמים באמצעות סכין מטבח, שנמצאה בזירה. מהחקירה עולה כי זמן קצר לפני הרצח החשוד אף תקף את אשתו על רקע אותו רומן, ולכן הוא חשוד גם בתקיפה.
החוקרים אמרו כי קימדזה סיפר להם בחקירה "את כל מה שקרה". אשתו, שנחקרה גם היא, לא אישרה בחקירתה את הרומן שלדברי החשוד היא קיימה עם המנוח, אך היא אישרה כי בעלה אכן חשד בדבר רומן שכזה ולכן ערך בדיקות בעניין. בין היתר עלה בחקירה כי החשוד "פתח לה את הטלפון, הלך לחברת סלולר ועוד".
עו"ד יעל פינקלמן ניסן, שמייצגת את החשוד, אמרה בדיון כי "החשוד נעצר אתמול בחשד לעבירת רצח ומסר גרסה מפורטת של כל האירוע. העדים שנמצאים גם נחקרים. החשוד המתין לשוטרים במקום, פנה אליהם ולמעשה אפשר לומר שהוא הסגיר את עצמו".
השופטת אביטל אמסלם גלבוע כתבה בין היתר בהחלטתה לאריך את מעצרו של החשוד: "עיון בתיק החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר נגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו, ועל אף שמדובר בשלב ראשוני של החקירה, החשד הסביר הוא בעוצמה גבוהה. על פי החשד, תקף החשוד ודקר למוות את הקורבן בדקירות סכין על רקע חשד כי בין הקורבן לבת זוגו היה קשר אינטימי. החשוד הסגיר עצמו זמן קצר לאחר האירוע, והודה כי ביצע את מעשה הרצח. טיב החשדות מקים עילת מעצר מסוג מסוכנות מובהקת וישנן עוד פעולות חקירה שמבקשת היחידה החוקרת לבצע".
שוטרי מחוז תל אביב פתחו אמש בחקירת מקרה הרצח, שנחשף לאחר שהתקבל דיווח על דקירה של גבר מגיאורגיה בעיר. הקורבן פונה במצב אנוש תוך כדי מאמצי החייאה אך לבסוף מותו נקבע בבית החולים.
שוטרים מתחנת חולון וחוקרי זירה ממחוז תל אביב הגיעו לזירה והחלו בפעולות חקירה ואיסוף ממצאים. במהלך הסריקות נעצר החשוד והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה. מידע ראשוני הצביע על כך שהחשוד והקורבן היו מוכרים זה לזה ושהם הגיעו לישראל באמצעות ויזת תייר.