עוד צעד משמעותי בנרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות: שלושה ימים אחרי ששתי המדינות הודיעו כי יחתמו על הסכם שלום בתיווך ארצות הברית, הסיר היום (א') משרד התקשורת של איחוד האמירויות את החסימה על חיוג ישיר בשיחות טלפון בינלאומיות לישראל ועל גלישה באתרי אינטרנט ישראליים.
2 צפייה בגלריה
 גבי אשכנזי ושר החות של איחד האמירויות
 גבי אשכנזי ושר החות של איחד האמירויות
עבדאללה בן זייד והשר אשכנזי
2 צפייה בגלריה
בורג' חליפה בדובאי
בורג' חליפה בדובאי
שליחנו לדובאי גולש ב-ynet בלי חסימה
בעקבות כך שוחח שר החוץ גבי אשכנזי בטלפון עם שר החוץ של איחוד האמירויות שייח עבדאללה בן זייד וחנך עמו את השיחות הישירות בין ישראל ובין איחוד האמירויות.
שר התקשורת ויו"ר סיעת דרך ארץ יועז הנדל אמר: "אני מברך את איחוד האמירויות על הסרת החסימות. הזדמנויות כלכליות רבות ייפתחו כעת, וצעדים בוני אמון אלו הם צעד חשוב לקידום האינטרסים של המדינות. סאלם עליכום".
בשיחה שערך שר החוץ אשכנזי עם השייח בן זייד החליטו השניים במשותף על הקמת ערוץ קשר ישיר ביניהם לקראת החתימה על הסכם נורמליזציה בין שתי המדינות וקבעו להיפגש בקרוב.
בהודעת משרד החוץ של איחוד האמירויות בעקבות השיחה בין שני שרי החוץ, נמסר על חנוכת קווי תקשורת ישירים בין שתי המדינות.

לאחר ההודעה על ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מדינות נוספות יצטרפו למעגל השלום. פרט לעומאן, שבה ערך נתניהו ביקור חשאי לפני כמעט שנתיים, ולסודאן - שהשנה סיכם נתניהו עם נשיאה על קידום יחסים - המועמדת המרכזית היא בחריין.
כל מי שעוסק ביחסים של ישראל עם מדינות המפרץ תמיד ראה בבחריין את אחת המדינות הראשונות שיסכימו לכונן קשרים עם ישראל, אך בכל פעם שנראה שהבחריינים יוציאו לאור את הקשרים החשאיים עם ישראל הם חטפו רגליים קרות. בישראל מקווים שאחרי האומץ שהפגין מנהיג איחוד האמירויות מוחמד בן זייד - והתגובות החיוביות יחסית בעולם הערבי - בחריין תהיה הבאה בתור.

בליל שישי התקשר מלך בחריין חמד בן עיסא ליורש העצר באמירויות חליפה בן זייד, ולפי הדיווחים "בירך את יורש העצר על ההישג ההיסטורי של איחוד האמירויות המוביל לשלום עם ישראל. הצעד הזה יסייע ויחזק את המאמצים להגיע לשלום ולעבר עתיד של יציבות באזור המזרח התיכון באופן שישרת את ציפיות העמים לביטחון, קדמה ושגשוג".
בהתייחס לעצירת הסיפוח אמר מלך בחריין כי מדובר "הישג דיפלומטי היסטורי ששומר על פתרון שתי המדינות ועל האפשרויות להגיע לשלום בין ישראל לפלסטינים". פרט לבחריין, שבירכה על ההסכם כבר שלוש שעות לאחר פרסומו ושמשמשת כבסיס הבית של הצי החמישי של ארצות הברית, המדינות הערביות היחידות שהודיעו על תמיכתן בו הן עומאן ומצרים.
זה שנים ישראל מקיימת קשרים חשאיים עם בחריין וגורמים ישראלים ביקרו כמה וכמה פעמים בבירה מנאמה. לא בכדי הבית הלבן בחר לארח שם אשתקד את הוועידה הבינלאומית שבה הוצג החלק הכלכלי של תוכנית טראמפ, "עסקת המאה". הפלסטינים אמנם החרימו את הוועידה אך זה לא מנע מראותמזרח תיכון חדש של אנשי עסקים ישראלים מסתודדים עם שייחים מהמפרץ הפרסי ומדברים.