2 צפייה בגלריה
הטכניון בחיפה. "אין לנו כל ביקורת על העמותה"
הטכניון בחיפה. "אין לנו כל ביקורת על העמותה"
הטכניון בחיפה. "אין לנו כל ביקורת על העמותה"
(צילום: דוברות הטכניון)
מסתבר שבטכניון, מאבק באנטישמיות הינו פעילות פוליטית. המוסד האקדמי ביטל לאחרונה תוכנית במסגרתה הוענקו שתי נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים שהתנדבו בתנועה למאבק באנטישמיות ברשת. זאת, בטענה שהמוסד "אינו מאשר גופים בעלי אג'נדה פוליטית מובהקת".
נציגי התנועה נדהמו לקבל את ההודעה כי הוחלט להסירם מרשימת הארגונים החברתיים המוכרים לקבלת קרדיט אקדמי. לבקשת הטכניון, ניסחה העמותה מסמך שהסביר כי הפעילות אינה פוליטית - אך עמדת המוסד לא השתנתה.
בשנת 2018 נחקק חוק לעידוד מעורבות סטודנטים בפעילות חברתית, המקנה לסטודנטים המשתתפים בפעילות חברתית שתי נקודות זכות בתואר. בתחילת השנה, אישר הטכניון את התנועה ברשימת הארגונים המוצעים לסטודנטים לזכאות לקרדיט אקדמי וסטודנטים, אך באחרונה נדהמו בתנועה לגלות כי הטכניון החליטו להפסיק לאלתר את הפעילות.
התנועה למאבק באנטישמיות ברשת הוקמה לפני כשנתיים, ונמנית בין הגופים היחידים בעולם שמדווחים על תכנים אנטישמיים מדי יום ומדי שעה במגוון שפות ורשתות חברתיות. זאת, באמצעות מסד נתונים מקוון וכלים לניטור ולהסרה של גילויי אנטישמיות ברשת.
2 צפייה בגלריה
נטען שהיהודים שולטים בכלי התקשורת ומשתמשים בהם כדי לשלוט על העולם
נטען שהיהודים שולטים בכלי התקשורת ומשתמשים בהם כדי לשלוט על העולם
צילום מסך של פוסט אנטישמי ברשת החברתית הרוסית VK
(מתוך דו"ח התנועה למאבק באנטישמיות ברשת)
מייסד התנועה, תומר אלדובי, מסר: "צר לנו שיש מי שרואים בפעילות הקריטית שלנו כפעילות פוליטית אסורה. אנו מקווים כי ההחלטה האומללה הזאת תבוטל וקוראים לעוד סטודנטים ומוסדות מכל רחבי הארץ להצטרף אל עשרות המתנדבים שלנו בארץ ובעולם".
מהטכניון נמסר בתגובה: "אין לנו כל ביקורת על העמותה. החלטת סנט הטכניון משנת 2009 הייתה להעניק זיכוי אקדמי על פעילות למען הקהילה, דבר שאינו עולה בקנה אחד עם פעילות העמותה. כל הסטודנטים אשר רשומים כיום בעמותה ישלימו את שעות ההתנדבות ויקבלו נקודות זיכוי על פי החוק. עם זאת, לא יתאפשר רישום של סטודנטים חדשים לפעילות התנדבות בעמותה בסמסטר הקרוב, עד להשלמת הדיון בנושא ובמסמך שהועבר אלינו".