המשטרה הודיעה אתמול (שישי) על מעצרו של ד"ר מאיר ברוכין, מורה להיסטוריה בן 62 מירושלים, שלטענתה "האשים את חיילי צה"ל באונס של פלסטיניות מאז קום המדינה, והצדיק את מעשי חמאס והמחבלים שאנסו נשים ישראליות בשעת מלחמה". לפי הודעת המשטרה, ברוכין "גם קרא בעבר לטייסי צה"ל רוצחי ילדים, ונתן לגיטימציה לטרור במגוון פרסומים".
"חיילים ישראלים לא אנסו פלסטיניות? הם עושים זאת משנת 48', זה לא נכנס לספרי הלימוד", כתב ברוכין בקבוצה גדולה של מורים, ונעצר. במשטרה מייחסים לו באופן חריג עבירה של "גילוי החלטה לבגוד" - שדינה הוא עד 10 שנות מאסר. בבית המשפט מעצרו הוארך אתמול בארבעה ימים.
1 צפייה בגלריה
מאיר ברוכין
מאיר ברוכין
מאיר ברוכין
התלונה התקבלה לאחרונה במשטרה על ידי משרד החינוך ועיריית פתח תקווה, ולפיה ברוכין, ששימש מורה להיסטוריה בבית ספר בעיר, "הביע תמיכה והזדהות עם חמאס, ועם מעשיו המזוויעים שכללו אונס נשים - ובכך נתן להם לגיטימציה. בנוסף, הוא האשים האשמות חמורות ושקריות את חיילי צה"ל", לשון המשטרה. בעקבות דבריו החליטו בעירייה על השעייתו מהוראה ועל הפסקת עבודתו במוסד החינוכי.
לפי המשטרה, ברוכין "פרסם גם התבטאויות נגד מדינת ישראל המסייעות לטרור ומקנות לו לגיטימציה לביצוע מעשי זוועות, כשרשם: 'מותר לעם נכבש לעשות כל מה שנדרש כדי להצליח במאבקו', הכול בהתייחס למעשי טרור'. הוא פרסם אמירות קשות ושקריות שיש בהן כדי להצדיק מעשי טרור ולהצדיק טרור ואת מעשי האויב בשעת מלחמה".
במשטרה אמרו כי אין זו הפעם הראשונה שברוכין נחשד בהתבטאויות דומות. בהודעה מטעמה נכתב כי "החשוד נהג לפרסם דברי עידוד ולצדד במפרי סדר אלימים לעבר שוטרים וחיילים, הספיד מחבלים ותיאר את מותם באופן תמים".
לפני כמה חודשים הוא פרסם פוסט אחרי פיגוע שהתרחש בארץ, וטען כי "הוא דרס שישה אנשים אבל הוא לא מחבל", וכן עודד סרבנות. בשנת 2020 הוא אף פוטר מבית ספר שבו לימד בראשון לציון בעקבות תלונות שלפיהן הוא כינה את טייסי צה"ל "רוצחים". בתגובה, הוא השיב כי חלק מהדברים נאמרו כדי לעודד "חשיבה עצמאית".