כוח צה"ל פתח אמש (יום ו') באש לעבר רכב שלפי החשד ניסה לדרוס את החיילים ליד הכפר סבסטיה שבאזור שכם. הרכב הפלסטיני המשיך בנסיעה לאחר שהכוח ירה לעבר, אבל הכוח זיהה פגיעה - והפלסטינים דיווחו שאחד מיושביו, פאוזי האני מוחאלפה בן ה-18, נהרג מפצעיו. צעיר נוסף נפצע. החיילים עצמם לא נפצעו בניסיון הדריסה.
3 צפייה בגלריה
הרכב של החשודים בסבסטיה
הרכב של החשודים בסבסטיה
רכב החשודים בסבסטיה
3 צפייה בגלריה
האני פוזי מוחאלפה
האני פוזי מוחאלפה
האני פוזי מוחאלפה שהיה ברכב ונהרג
לפי צה"ל מדובר בניסיון דריסה של כוח שהיה בפטרול יזום בכפר סבסטיה. רכב פלסטיני האיץ לעברם גם לאחר שסימנו לו לעצור - והם בתגובה ירו לעברו ונטרלו את הנהג. החשוד השני נפצע מהירי ונעצר על ידי הכוח.
מנהל צוותי האמבולנס והחירום בסהר האדום באזור שכם, אחמד ג'יבריל, טען כי "הכיבוש ירה יותר מ-40 כדורים לעבר הרכב". בתמונות שהפיצו הפלסטינים נראתה השמשה של המכונית מחוררת ומנופצת מקליעים רבים.
התקרית בסבסטיה מגיעה שעות לאחר שלפי הפלסטינים הנער בן ה-17 מוחמד אלבאיד נהרג מאש כוחות הביטחון במהלך הפרת סדר שהתרחשה באום ספא שמצפון לרמאללה. צה"ל ומג"ב מסרו בהודעה משותפת כי "חשודים רעולי פנים יידו אבנים וסלעים מסכני חיים לעבר הכוחות. ולוחם מג"ב הגיב בירי לעבר החשודים וזוהתה פגיעה".

אותה התקרית התרחשה אחרי שחייל צה"ל נפצע אתמול באורח קל-בינוני צהריים ממטען חבלה שהושלך לעברו במהלך הפרת סדר בכפר בית אומר שמצפון לחברון, שם נערכות הפגנות מדי שבוע. הלוחם נפצע מרסיסים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים. כוחות צה"ל במקום השיבו באש ופגעו במחבל שהשליך את המטען. הוא טופל במקום על ידי הסהר האדום הפלסטיני, ולא ברור מה מצבו.