לצד הלחימה בדרום ובצפון ממשיך צה"ל לפעול ביהודה ושומרון, ולעצור פעילים של חמאס באזור. לוחמי דובדבן במילואים, יחד עם כוחות מג"ב, עצרו הלילה (שני) בהכוונת שב"כ תשעה מבוקשים באוניברסיטת אל-נג'אח בשכם. העצורים הם פעילי תא הסטודנטים "כותלה" של חמאס, שהסתתרו באוניברסיטה. חשודים רבים נוספים עוכבו לחקירה.
בשבוע שעבר נחשף ב-ynet כי בשב"כ ובצה"ל העמיקו את הפעילות נגד תאי הסטודנטים של חמאס באוניברסיטאות ברחבי יהודה ושומרון. הפעילות שהייתה הלילה באוניברסיטה של שכם נחשבת חריגה מאוד, ועל-פי גורמי ביטחון צה"ל לא נכנס למקום חמש שנים.

הכותרת
פחות צבא קטן וחכם, יותר מילואים | רון בן ישי
24:49
3 צפייה בגלריה
מעצרים של ו תשעה מבוקשים המשויכים לתא הסטודנטים של חמאס
מעצרים של ו תשעה מבוקשים המשויכים לתא הסטודנטים של חמאס
הפשיטה על האוניברסיטה
הסטודנטים שנעצרו באוניברסיטה ישנו בחדר התפילה כדי "למחות על תנאי שכר הלימוד". בפועל הם משתמשים באוניברסיטה כסוג של "עיר מקלט" מכוחות הביטחון, וכדי להסוות את פעילות הטרור שלהם. בנוסף למעצרים הוחרמו עשרות דגלים של חמאס ממחסני ה"כותלה" באוניברסיטה.
הפעילות בשכם היא חלק מתוכנית של צה"ל לפרק את חוליות הטרור של חמאס המורכבות מסטודנטים, מה שמכונה "הכותלה איסלאמיה", שפועלות באוניברסיטאות ברחבי יהודה ושומרון.
3 צפייה בגלריה
מעצרים של ו תשעה מבוקשים המשויכים לתא הסטודנטים של חמאס
מעצרים של ו תשעה מבוקשים המשויכים לתא הסטודנטים של חמאס
בנוסף למעצרים הוחרמו דגלים של חמאס
בעיר קלקיליה הרסו כוחות חטיבת אפרים, יחד עם כוחות הנדסה ובשיתוף המנהל האזרחי, שני בתים לא חוקיים של פעילים מוכרים בחמאס שבעבר נכלאו על ביצוע פיגועים. הכוחות הרסו את ביתו של סלאח מוסטפא אסעד דאוד, שריצה שלוש שנות מאסר על חברות בארגון טרור ועל ירי לעבר חיילי צה"ל. לפי כוחות הביטחון, דאוד מקבל "כספי טרור" מהחמאס.
בנוסף הרסו הכוחות את ביתו של באסם איבראהים יאסין דאוד, בן 53, שגם הוא ריצה בעבר עונש מאסר. דאוד הוא רשמית חבר חמאס מאז 2013, ומוגדר כפעיל בכיר בקלקיליה ומעורב בפעילות ארגון הטרור. מצה"ל נמסר כי לקראת ההריסות התאפשר לדיירים להוציא פריטים חיוניים מהבתים. עוד נמסר כי "במהלך הפעילות התבצע ירי פריפריאלי במרחב, ללא נפגעים לכוחותינו".
גורם ביטחוני אמר על הפעילות הלילית ביהודה ושומרון: "לא נותנים לחמאס להרים ראש. מתחילת המלחמה יש מאמץ פיקודי שבמסגרתו עצרנו יותר מ-1,300 פעילי חמאס, חיסלנו מחבלים רבים, סגרנו עשרות בתי עסק, החרמנו ציוד רב ותפסנו עשרות מיליוני שקלים שיועדו לטרור. נמשיך לרדוף כל מי שתומך, מסית או פועל בשם חמאס - לא יהיו ערי מקלט, לא באוניברסיטאות, לא במוסדות של אונר״א ולא בשום מקום אחר".