1 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
(צילום: רפי קוץ)
עורכת הדין ליאת בן ארי, התובעת הראשית בתיקי נתניהו והמשנה לפרקליט המדינה, הביעה לאחרונה בפני גורמים מחשבות על תחושת מיצוי בתפקידה, מסיבות שונות. אולם היא מצהירה שהיא נשארת בתפקידה.
בן ארי היא פרקליטה מנוסה, שעובדת שנים ארוכות בפרקליטות והייתה בין היתר התובעת בפרשת הולילנד. היא נתונה בשנים האחרונות למתקפות אישיות ברשתות והכפשות רבות מאז החלה ללוות את תיקי נתניהו.
ההערכה היא שהיא לא תפרוש בינתיים מהתיק בשל הניראות והמסר אם תפרוש. ההתפתחויות הצפויות בתיק עם הכניסה הצפויה של בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה והשמועות על "תרגילים" לעצירת המשפט, יכתיבו את מהלכיה העתידיים. גורמים בפרקליטות, ששוחחו איתה באחרונה, התרשמו שהיא שחוקה מניהול התיק, התובע ממנה מחיר אישי, הכולל השמצות אישיות ומשפחתיות מצד תומכי נתניהו. כמו כן כיוון שהיא המשנה של פרקליט המדינה עמית איסמן, היא מרגישה שקשה לה להקדיש זמן לנושאים אחרים.
במקביל, מקורות משפטיים טוענים שבן ארי מותשת מהתמשכות ההליכים בתיק ומתרגילי ההשהיה שנוקטים הסנגורים בתיקים.
ממשרד המשפטים נמסר:"היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה דוחים בתוקף את המתקפות האישיות נגד המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן ארי, ונגד הפרקליטים החברים בצוותה, משרתי ציבור מסורים. עו״ד בן ארי היא פרקליטה מעולה, אשר עושה את עבודתה ביושרה ובמקצועיות, בעלת עמוד שידרה איתן, וזוכה לאמון והערכה של היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה. השבוע הוגשה בקשה למניעת הטרדה מאיימת נגד בן משפחתה של בן ארי. כמו כן נפתחו לאחרונה חקירות פליליות נגד אלה המטרידים עדים ומבקשים להשפיע על ברור האמת. תיקי האלפים מתנהלים כסדרם וראיות התביעה ימשיכו להיות מוצגות בפני בית המשפט".
בעקבות פרסום בגלובס, נמסר מטעמה של בן ארי: "ליאת בן ארי היא המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית מזה כשלוש שנים, לאחר שכיהנה כפרקליטת מחוז למעלה משבע שנים, ועומדת בראש צוות תיקי האלפים, יחד עם עוד בכירים נוספים וצוות רחב של פרקליטות ופרקליטים. אכן, לאחרונה הביעה בפני גורמים מחשבות על תחושת מיצוי מסיבות שונות, ולאחר 25 שנות עבודה בפרקליטות, אולם היא נשארת בתפקידה, בין היתר לאור תחושת מחויבות עמוקה כלפי הצוות בראשותו היא עומדת".
במקביל, היום הועברה להגנה במשפט נתניהו קבוצת העדים הבאה. קבוצה זו כוללת עדים המעידים בתיקי 1000 ו-2000 - והם כוללים את עד המדינה ארי הרו, שר האוצר דאז יאיר לפיד והשרה דאז ציפי לבני. הרו יעיד כנראה עוד כמה חודשים והאחרים בהמשך. הקבוצה כוללת גם חוקרים ועדים נוספים הקשורים ל"חוק המס" (הארכת הפטור ממס לתושבים חוזרים), הרלוונטי לתיק 1000.