דורס השוטרים בנהריה מואשם ברצח: הבוקר (יום ה') הוגש נגד הקבלן נסים סח מעראבה, בן 44, כתב אישום על עבירות רצח, חבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, הלנה והעסקה שלא כדין. האישום הוגש חודש לאחר שסח דרס למוות בנהריה את מתנדב המשטרה, רס"ר חוסאם סגייר, ופצע קשה את השוטר רס"ב אמיר אבו ריש. צפו בתיעוד הדרמטי ממצלמות הגוף של רגעי המאבק במהלך הדריסה, ואחריה הקריאה: "תזמינו ניידת דחוף, דרסו שוטרים".
בבוקר חג הסוכות השוטר אבו ריש ומתנדב המשטרה סגייר מתחנת המשטרה בנהריה הגיבו לקריאת מוקד 100, בעקבות דיווח על גרימת רעש בעקבות ביצוע עבודות תשתית במהלך החג באתר בנייה בנהריה. עם הגעתם הם הבחינו בפועלים מכפר ליד ג'נין, שוהים בלתי חוקיים, והחלו בבדיקת המסמכים. זמן קצר לאחר מכן הגיע לאתר קבלן הביצוע סח, שהציג עצמו תחילה כאחראי במקום.

7 צפייה בגלריה
כתב אישום לנסים סח בבית משפט מחוזי חיפה
כתב אישום לנסים סח בבית משפט מחוזי חיפה
הנאשם נסים סח
(צילום: ליאור אל-חי)
7 צפייה בגלריה
חוסם סגייר ואמיר אבו ריש
חוסם סגייר ואמיר אבו ריש
חוסאם סגייר שנהרג ואמיר אבו ריש שנפצע
במהלך הבירור שערכו השוטרים בנוגע לפועלים החל סח לנוע לרכבו שהיה מונע, כאשר השוטרים מנסים למנוע זאת ממנו - תוך הפעלת סמכות העיכוב והמעצר שבמהלכו אף ניסה השוטר לאזוק את סח. הוא החל בנסיעה לאחור כשדלת הרכב פתוחה, דרס את אבו ריש ואת סגייר ונמלט בנסיעה. השוטר (42) שנפצע קשה ומתנדב המשטרה (32) שנפצע אנושות פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו של המתנדב סגייר.
כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה תוך פריסת מחסומים וביצוע סריקות נרחבות בסיוע מסוק לאיתור סח. זמן קצר לאחר האירוע נעצר סח עם רכבו סמוך לשלומי, במסגרת מחסום משטרתי יזום שהוצב במקום. היחידה המרכזית במחוז חוף פתחה בחקירה מאומצת ומשולבת עם חוקרי הזיהוי הפלילי, בוחני התנועה במרחב אשר במהלכה הופעלו כלים חקירתיים, פורנזיים וטכנולוגיים רבים ונאספו מגוון ראיות במטרה לגבש תשתית ראייתית לצורך העמדתו לדין של החשוד.
7 צפייה בגלריה
בני משפחתם של אמיר אבו ריש וחוסאם סגייר בבית המשפט
בני משפחתם של אמיר אבו ריש וחוסאם סגייר בבית המשפט
בני משפחות השוטר והמתנדב בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)
7 צפייה בגלריה
הפגנת בני משפחותיהם של השוטרים מחוץ להיכל המשפט בחיפה
הפגנת בני משפחותיהם של השוטרים מחוץ להיכל המשפט בחיפה
בני המשפחות מפגינים מחוץ להיכל המשפט בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
7 צפייה בגלריה
משפחתו של השוטר המנוח חוסאם סגייר. שלישי משמאל פייסל זגייר, אביו של המנוח
משפחתו של השוטר המנוח חוסאם סגייר. שלישי משמאל פייסל זגייר, אביו של המנוח
(צילום: ליאור אל-חי)
מהחקירה עלה כי סח נכנס לרכבו על מנת להימלט מהמקום על אף הפעלת הסמכויות על ידי השוטר, פגע בשוטר ובמתנדב שעמדו בסמוך באמצעות דלת הרכב שהייתה פתוחה, דרס אותם ונמלט. לבקשת המשטרה, מעצרו הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה והבוקר הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגדו . בנוסף הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו וחילוט הרכב באמצעותו דרס את השניים.
סח, קבלן תשתיות בניה ומבעליה של חברת "האחים סח" זה כ-20 שנה, נאשם גם שהעסיק בחברה פועלים שחלקם שוהים בלתי חוקיים, ואף העמיד להם מקום לינה בעראבה. משם הוא דאג להסיעם לאתרי הבניה השונים.

אבו ריש סיפר מבית החולים על שאירע: "הגעתי עם חוסאם המתנדב שבדרך סיפר לי על המצב שלו בבית. אמרתי לו 'תבורך' על ההקרבה שלו, עם כל המצב שלו בבית. הגעתי לאירוע ומי שקרא לאירוע סיפר לי שלא מתאים לו שעובדים בחג ועושים רעש. אמרתי לו שלפעמים מקבלים אישור מהעירייה, אבל תן לי לבדוק. נכנסתי לאתר עם הניידת, כרזתי, צפרתי לפועלים שיבואו ואחד מהם הגיע. אמר לי שהם מהשטחים, בלי אישורים. קרא לכולם שיגיעו, התחלתי לבדוק אחד-אחד".
הוא הוסיף: "הצלחתי לתת לו תעודה אחת, ואז הוא עשה כל מיני תנועות עם היד שלו ואמר 'תעשה מה שאתה רוצה, אני הולך'. אמרתי לו שהוא לא הולך לשום מקום והודעתי לו על עיכוב. הוא סירב, התנהג בבריונות כלפיי ואז הצליח להיכנס לרכב שלו. שלפתי אזיקים, ותוך כדי פתחתי את דלת הרכב והודעתי לו שבוא במעצר. באתי לשים לו את האזיקים, ואז בלי לחשוב פעמיים הוא נתן פול גז ברוורס.
"הדלת הייתה פתוחה, קיבלתי מכה מהדלת, נפלתי מתחת לגלגלים של הרכב והוא עלה עליי ברוורס. מהמכה הראשונה איבדתי הכרה. לא הרגשתי שום דבר עד שהגעתי לבית חולים. למזלי, שניות לפני שהוא החליט לדרוס - הצלחתי לשדר בגל ולהזעיק עזרה. צעקתי בקשר 'ניידות תגיעו אליי'. יממה אחרי פתחתי את העיניים, מצאתי את עצמי בבית חולים, לא ידעתי מה קורה לי. יומיים אחרי נודע לי שחוסאם איננו".
7 צפייה בגלריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
זירת הדריסה בנהריה
(צילום: גיל נחושתן)
7 צפייה בגלריה
עורכי הדין טארק נעאמנה תמי אולמן ושאדי סרוג'י
עורכי הדין טארק נעאמנה תמי אולמן ושאדי סרוג'י
עורכי הדין טארק נעאמנה, תמי אולמן ושאדי סרוג'י, סנגוריו של סח
(צילום: ליאור אל-חי)
מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, אמר הבוקר בהתייחס להגשת כתב האישום: "במהלך חג הסוכות בזמן טיפול באירוע נדרס למוות מתנדב המשטרה רס״ר חוסאם סגייר ונפצע קשה רס״ב אמיר אבו ריש. החשוד דרס, הפקיר ואף שיבש ראיות. זהו אירוע חמור ביותר. דריסה, הפקרה ואי הגשת סיוע אסור שיקרה. נקודה! היום הוגש כתב אישום, זה לא יחזיר את הנרצח רס״ר חוסאם סגייר ואף לא את בריאותו של השוטר רס״ב אמיר אבו ריש. זהו מסר לכל אדם שידע שנגיע אליו ונמצה איתו את הדין. תנחומי למשפחת המתנדב ובריאות לשוטר".
סאמי, דודו של המתנדב המנוח, אמר היום בבית המשפט: "אני מקווה שיינתן העונש הראוי לרצח. אני לא מאחל לאף משפחה לעבור את מה שעברנו. איבדנו אדם יקר מאוד, אדם נהדר, אדם חייכן שאחרי שירות בצה"ל בתותחנים, נכנס לעבוד בחברת החשמל והתנדב במשך כמה שנים במשטרה. הוא נרצח על ידי עבריין. אנחנו מודים לשטרה שלא עזבה את המשפחה באבל שלנו".
סנגוריו של סח, עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, אמרו: "לנאשם לא הייתה כל כוונה לדרוס את השוטרים. מדובר בתאונת דרכים. נלמד את חומר החקירה ונמסור את תגובתנו לבית המשפט".