תקרית אנטישמית חמורה: אלעד פורגש, צעיר ישראלי שטייל היום (ראשון) בעיר פיזה שבאיטליה, הותקף קשות בחנות מזכרות וסובל משברים בפניו. הוא הסתובב בשוק המקומי בפיזה ומצא פסלים של מגדל פיזה המפורסם באיטליה. הוא ניגש למוכר, שהתעניין בזהותו של הישראלי. המוכר סיפר לפורגש כי הוא מהגר מבנגלדש ושאל את הצעיר מהיכן הוא, כשהשיב "ישראל", החל המוכר לקלל אותו ולגדף את ישראל.
2 צפייה בגלריה
אלעד פורגש, ישראלי שהותקף בפיזה איטליה
אלעד פורגש, ישראלי שהותקף בפיזה איטליה
אלעד פורגש. אחרי הפציעה ולפניה
אלעד סיפר על השתלשלות האירועים: "עמדתי לקנות מדוכן מזכרות פסלי פיזה, התחלתי לדבר קצת עם המוכר כשהוא ארז לי אותם, הוא סיפר לי שהוא מבנגלדש, והתעניין מהיכן אני, ועניתי שאני מישראל, ואז הוא אמר לי שהוא שונא את ישראל ואת היהודים כי הם רוצחים".
לדבריו, לאחר חילופי הדברים החליט שלא לקנות מהמוכר בדוכן. "לא התרגשתי מזה, רק החזרתי לו את השקית עם הפסלים ואמרתי לו שאוותר על קניה ממנו, והסתובבתי", שחזר. אלא שאז המוכר החליט לתקוף את הצעיר הישראלי: "הוא דפק לי את הפסלים בראש. למזלי היו תיירים שצילמו אותו והוא ברח מהמקום. משטרה ואמבולנס הגיעו ופינו אותי לבית החולים".
אלעד סובל משבר בארובת העין ובאף, והוא יזדקק לניתוח לאחר שיחזור לארץ. משטרת פיזה חוקרת את האירוע.

לונדון: צעיר נאשם בתקיפת חמישה יהודים בצפון העיר תוך שעתיים, גבר בן 64 מחוסר הכרה

בית המשפט בלונדון הודיע כי עבדאללה קורשי, צעיר בן 28, נאשם בתקיפת חמישה יהודים בסטמפורד היל שבצפון לונדון. אחד הקורבנות, גבר חרדי בן 64, נחבט באגרוף על ידי קורשי ונותר מחוסר הכרה.
2 צפייה בגלריה
אבטחה בסטמפורד היל שבלונדון. ארכיון
אבטחה בסטמפורד היל שבלונדון. ארכיון
אבטחה בסטמפורד היל שבלונדון. ארכיון
(צילום: gettyimages)
קורשי הואשם בסעיף של פציעה חמורה ממניע גזעני או דתי ובארבעה סעיפי אישום נוספים של תקיפה חמורה ממניע גזעני או דתי. על פי האישום, הנאשם הכה קורבן אחד וברח, כעבור שתי דקות הכה באמצעות בקבוק ביהודי אחר.
לאחר זמן קצר תקף "אדם לא מזוהה" בסופרמרקט ואז תקף קורבן נוסף, רביעי, שזוהה כנער בן 14. כעבור כשעה הוא "חבט" בקורבן החמישי, שהמשטרה זיהתה כגבר חרדי בן 64. הוא סובל מחבלות חמורות בפניו וכאמור היה מחוסר הכרה. השופט ציין כי ההאשמות נגד הנאשם "חמורות מאוד". משפטו ייפתח ב-1 באוקטובר.