קפטן טום מור, הגיבור הלאומי בן ה-100 שגייס מיליונים עבור שירותי הבריאות בבריטניה בהליכה בגינה בסגר בשנה שעברה, אושפז בבית חולים לאחר שנדבק בקורונה. כך הודיעה אמש (יום א') בתו.
2 צפייה בגלריה
קפטן טום מור גייס מיליונים לשירותי הבריאות בריטניה קורונה קיבל תואר אבירות
קפטן טום מור גייס מיליונים לשירותי הבריאות בריטניה קורונה קיבל תואר אבירות
קיבל תואר אבירות מהמלכה. קפטן טום
(צילום: AP)
מור, שהשתתף במלחמת העולם השנייה, עלה לכותרות אחרי שב-6 באפריל, מעט לפני יום הולדתו, יצא לקמפיין שבמסגרתו הבטיח להשלים 100 הקפות בגינת ביתו, תוך שהוא נעזר בהליכון, כדי לגייס תרומות לשירות הבריאות הבריטי NHS. בכך ביקש להודות לעובדי הרפואה לא רק על מלחמתם בקורונה, אלא גם על הטיפול שקיבל כשסבל מסרטן וכששבר את הירך.
בתחילה ביקש מור לגייס רק 1,000 פאונד, אבל הקמפיין שלו תפס תאוצה מפתיעה ולבסוף גייס יותר מ-30 מיליון פאונד. במסגרת הקמפיין שלו הוא גם שבר שני שיאי עולם של גינס וקיבל תואר אבירות מהמלכה אליזבת.

"רציתי לעדכן את כולם שהיום אבי אושפז בבית חולים", צייצה בטוויטר בתו האנה אינגרם-מור. "בשבועות האחרונים הוא טופל בשל דלקת ריאות ובשבוע שעבר נמצא חיובי לקורונה. הוא היה איתנו בבית עד היום ונזקק לתמיכה נשימתית".
הבת הוסיפה כי הוא מטופל בבית חולים, אך לא במחלקה לטיפול נמרץ. לדבריה, הוא קיבל טיפול רפואי "יוצא מן הכלל" בשבועות האחרונים. היא אמרה שהמשפחה ידעה שהצוות בבית החולים בדפורד יעשה כל שביכולתו כדי שיהיה לו נוח "בתקווה שיחזור הביתה בהקדם האפשרי".
2 צפייה בגלריה
"הענקת השראה לאומה כולה". מור בגינת ביתו
"הענקת השראה לאומה כולה". מור בגינת ביתו
"הענקת השראה לאומה כולה". מור בגינת ביתו
(צילום: רויטרס)
בריטניה חיסנה עד כה קרוב לתשעה מיליון בני אדם נגד נגיף הקורונה, כאשר בני 80 ומעלה נמצאים בקבוצת התעדוף העליונה. אולם לפי רשת Sky News, בני משפחתו של מור אמרו כי טרם קיבל חיסון בגלל הטיפול לדלקת הריאות.
בעקבות הדיווח על אשפוזו, הרשתות החברתיות התמלאו באיחולי החלמה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון כתב בטוויטר כי מחשבותיו עם מור ומשפחתו. "הענקת השראה לאומה כולה, ואני יודע שכולנו מאחלים לך החלמה מלאה", כתב ג'ונסון. גם מנהיג מפלגת הלייבור קייר סטארמר איחל למור החלמה מהירה: "האומה כולה מקווה שתבריא בקרוב. היית השראה עבור כולנו במשבר הזה".