גורת צ'יוואווה שעמדה במרכזו של מאבק משפטי בין נורבגיה לבולגריה ניצלה מהמתה בעקבות התערבותו של כוכב סרטי האקשן ז'אן קלוד ואן דאם.
2 צפייה בגלריה
ז'אן קלוד ואן דאם כלב צ'יוואווה  ראיה
ז'אן קלוד ואן דאם כלב צ'יוואווה  ראיה
תועמד לאימוץ בבולגריה. הגורה ראיה
הגורה ראיה, בת שלושה חודשים, נמכרה בחודש שעבר לבעלים חדשים בנורבגיה אך הרשויות סירבו לרשום אותה משום שנכנסה למדינה עם דרכון בולגרי מזויף. הרשויות ניסו להחזיר אותה, אך בולגריה סירבה בגלל כללי האיחוד האירופי בנושא הובלת בעלי חיים.
ואן דאם, ששמע על המקרה, פתח קמפיין ברשתות החברתיות במטרה להציל את ראיה. הוא גם שיתף תמונות סלפי מחבק את הצ'יוואווה שלו. "אני מתחנן, בבקשה, לכבוד יום ההולדת שלי, הרשות לבטיחות המזון, תשני את החלטתך", כתב ואן דאם בסוף השבוע, ופתח עצומה להצלת הגורה. "עשו טעות עם הניירת, אבל הם לא יכולים להרוג את הצ'יוואווה הקטנה הזאת".
2 צפייה בגלריה
ז'אן קלוד ואן דאם כלב צ'יוואווה  ראיה
ז'אן קלוד ואן דאם כלב צ'יוואווה  ראיה
קמפיין הרשת הציל את ראיה. ואן דאם והצ'יוואווה שלו
בסופו של דבר הצליח כוכב הקולנוע לשכנע את הרשויות בבולגריה להחזיר את ראיה. ברשות לבטיחות המזון אמרו שהיא תעבור בדיקות רפואיות כשתשוב לבולגריה ותועמד לאימוץ.
Four Paws, ארגון למען בעלי חיים, מסר כי ראיה הייתה אמורה להיות מורדמת אתמול. הארגון בירך את בולגריה על ההחלטה לקבל אותה חזרה וקרא להגביר את הפיקוח על בתי גידול בלתי חוקיים וסחר בבעלי חיים. "ייצוא חיות מחמד ממזרח למערב ולצפון אירופה הוא עסק משתלם", נמסר.
המקרה של ראיה דומה לסיפורה של הפרה פנקה שניצלה ב-2018 מהמתה בבולגריה לאחר שחצתה את הגבול עם סרביה ללא מסמכים מתאימים. ההחלטה להמיתה עוררה זעם באירופה. היא ניצלה בזכות קמפיין בינלאומי של פעילים למען בעלי חיים – כולל פול מקרטני.