פאדי גריפאת (24), תושב זרזיר, נורה הערב (שני) למוות ביישוב מגוריו. במשטרה חושדים כי מדובר ברצח כחלק מסכסוך עבריינים. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 92 בני אדם.
בשעה 16:07 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על פצוע מאירוע אלימות בזרזיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה פינו את גריפאת במצב אנוש לבית החולים העמק בעפולה תוך כדי פעולות החייאה. כעבור זמן קצר נקבע מותו.
5 צפייה בגלריה
פאדי גריפאת
פאדי גריפאת
"לא הרגשנו שהיה בסכנה". הנרצח, פאדי גריפאת
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בזרזיר
זירת האירוע בזרזיר
זירת הרצח בזרזיר
תושבים מזרזיר אמרו לאחר הרצח כי "האלימות נמשכת ללא סוף. רק לפני כחודש וחצי נרצחה אישה מהכפר, היום רצחו עוד צעיר, ואנחנו לא יודעים את מי ירצחו מחר". לדבריהם "לא ידוע מה עשה הצעיר בכדי שירצחו אותו. המצב מצביע על כך שכולם בסכנת חיים, והפושעים מסוגלים לרצוח גם את אלו שחפים מפשע".
קרוב משפחה של הנרצח הוסיף: "עוד לא ידוע מי עומד מאחורי הרצח, זה מוזר מאוד. לא הרגשנו שהוא היה בסכנה. בימים אלו רוצחים על שטויות. מקווה שהמשטרה תגיע לרוצח כדי שיקבל את העונש המתאים, ולא ישאירו אותו להסתובב חופשי כמו רוצחים אחרים".
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בזרזיר
זירת האירוע בזרזיר
שוטרים בזרזיר לאחר הרצח
בימים האחרונים נרצחו שני גברים בעכו ובג'סר א-זרקא, ולא דווח על מעצרים. היו גם כמה אירועי ירי שבהם נפצעו שלושה בני אדם באורח בינוני. מאז הקמת יחידת סייף למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית נרצחו 19 בני אדם ונפצעו יותר מ-30 מירי ודקירות.

ירי מ-3 נשקים שונים מרכב נוסע - שהוסתר בדיר כבשים

שוטרי מרחב העמקים עצרו לפני כמה ימים תושב אחד הכפרים בגליל, בחשד למעורבות בירי לעבר כמה בתים בכפר. האירוע התרחש לפני כמה ימים, כשעבריינים פתחו באש כבדה לעבר בתים תוך כדי נסיעה ברכב.
כוחות משטרה גדולים הוקפצו לכיוון מקור הירי וניהלו מרדף אחר רכב מסוג מאזדה שנראה נמלט מהמקום. במקביל, אנשי הזיהוי הפלילי של המחוז הצפוני אספו עשרות קליעים מזירת הירי. הקליעים שנאספו נורו מקלצ'ניקוב, M-16 ואקדח - ובמשטרה מעריכים שלפחות שלושה חמושים היו ברכב המאזדה וירו לעבר הבתים מכלי הנשק שהיו ברשותם.
5 צפייה בגלריה
רכב מאזדה מוחבא בדיר לאחר אירוע הירי בכפר בגליל
רכב מאזדה מוחבא בדיר לאחר אירוע הירי בכפר בגליל
רכב המאזדה שהוסתר בדיר כבשים ועל פי החשד שימש את היורים
5 צפייה בגלריה
כלי הנשק מאירוע הירי בכפר בגליל
כלי הנשק מאירוע הירי בכפר בגליל
כלי הנשק שנתפסו ושימשו לירי לעבר בתים בכפר בגליל
בשל המרדף, כך חושדים במשטרה, נאלצו העבריינים להסתיר את הרכב ששימש אותם לירי בתוך דיר עזים וכבשים. זמן קצר לאחר הירי ובמהלך החיפושים והסריקות שביצעו השוטרים, הגיע תושב אחד הכפרים בגליל והתלונן שרכב המאזדה שלו נגנב. במשטרה עיכבו אותו לחקירה בחשד שהיה מעורב באירוע הירי.
"להערכתנו מדובר בסכסוך ישן בין מספר משפחות בכפר, סכסוך שהחל לפני מספר שנים", סיפר סגן-ניצב אופיר שמול, מפקד משטרת כנא שבמרחב העמקים. "בשבוע האחרון הצדדים נפגשו, ואחד טען כלפי השני שהביט לעברו בדרך לא ראויה, סדרת המבטים הזו הולידה את חידוש הירי בין המשפחות והירי שהתרחש באותו בוקר".
מהירי לא היו נפגעים. בהמשך הצליחה המשטרה לתפוס את שלושת כלי הנשק ששימשו את היורים.