שני ניצולים ממסיבת הנובה, שבה נרצחו 330 צעירים על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, עוכבו במשך שעתיים בנמל התעופה של מנצ'סטר על ידי פקידי הגירה. לטענתם, הפקידים הטיחו בהם בין השאר: "כאן אנחנו הבוס, לא אתם", ו"אנחנו צריכים לוודא שאתם לא מתכוונים לעשות כאן מה שאתם עושים בעזה".

1 צפייה בגלריה
פקידי ההגירה מעכבים את ניצולי הנובה בשדה התעופה במנצ'סטר, אנגליה
פקידי ההגירה מעכבים את ניצולי הנובה בשדה התעופה במנצ'סטר, אנגליה
הפקידים שעיכבו את הצעירים הישראלים
הקהילה היהודית במנצ'סטר הגישה תלונה לרשויות ההגירה באנגליה ולשדה התעופה של מנצ'סטר, ודרשה לפתוח בחקירה דחופה כדי להבטיח שנוסעים בעלי דרכון ישראלי יוכלו לנסוע ללא אפליה וללא עיכובים. צוות נמל התעופה של מנצ'סטר הכיר בחומרת ההאשמות והודיע שיפתח בחקירה. הקהילה גם קראה לשר הפנים ג'יימס קלברלי לוודא שנושא זה יטופל בדחיפות. הערב הוא הגיב לתקרית בחשבון ה-X שלו, והודיע שהאירוע מתוחקר. "אנחנו לא סובלים אנטישמיות או כל צורה של אפליה. אירוע זה יטופל בהתאם לנהלים המשמעתיים שלנו".
שני הישראלים הגיעו לנמל התעופה של מנצ'סטר ב-24 במרץ מבריסל. השניים, כך נכתב במכתב התלונה של הקהילה היהודית, היו אחראים לחילוץ של מספר ניצולים נוספים במתקפה. הם סובלים מפוסט טראומה, והגיעו לבריטניה כדי לדבר על חוויותיהם כניצולי טרור, ולהגביר את המודעות לארגון ללא מטרות רווח שהקימו כדי לסייע לניצולי התקפות הטרור.
עם ההגעה, כשמשמר הגבול הבחין שהם נוסעים עם דרכונים ישראליים. הם נשאלו מדוע הגיעו למנצ'סטר. הם השיבו שכניצולי פסטיבל נובה למוזיקה, הם הוזמנו לחלוק את חוויותיהם עם הקהילה היהודית במנצ'סטר. הודיעו להם כי יהיה צורך לחקור אותם.
עוד כתב מארק לוי, מנכ"ל הקהילה היהודית: "הסיבה היחידה למעצר ולחקירתם הייתה בגלל שהם ישראלים. ברשותנו סרטון שבו נראה קצין מדבר במונחים אגרסיביים אל שני הגברים. נראה שהם נעצרו, לא התווכחו, והטון היה מיותר ומשפיל. כששוחררו אחרי שעתיים, אותו שוטר הגירה אמר להם: 'היינו צריכים לוודא שאתם לא הולכים לעשות כאן מה שאתם עושים בעזה'". הוא גינה את המעצר, ואמר כי ההערה שהשמיע השוטר "מוכיחה מעל לכל ספק שהאדם הזה הונע מכוונה אנטישמית".