המשטרה פתחה אמש (יום שני) בחקירת תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, ובו נראים בני נוער תוקפים באלימות קשה - עד זוב דם - נער אחר בגן שעשועים בפתח תקווה. הבוקר הודיעה המשטרה כי היא עצרה ארבעה נערים בני 15 עד 17 תושבי העיר, בחשד למעורבות ב"סדרת אירועי אלימות חמורים" בין קבוצות נערים, על אף היעדר תלונה רשמית.
1 צפייה בגלריה
תיעוד אלימות נוער
תיעוד אלימות נוער
שני הנערים שהותקפו
בתיעוד נראה הקורבן יושב על ספסל, בשעה שהנערים מכים אותו נמרצות. בהמשך הוא אף מנסה להימלט מהם, תוך שהוא מתחנן שיעזבו אותו לנפשו - אך ללא הצלחה. "יא בן שרמוטה, רד על הרצפה, תביא את הכתובת. אשפזתם את חבר שלנו, הבנת? יא בן שרמוטה, מה זה הסרטון הזה? עליי אתה פותח? עליי פתחת? אמרת לו את הכתובת שלי? למה אתה נודר סתם?", נשמעים הנערים מאיימים, חלקם מצלמים את התקרית בטלפונים - ולפי התיעוד אף מחשמלים את הקורבן בשוקר.
"צלם אותו, צלם אותו. איפה הוא גר? מה השם של אבא שלו? תגיד שאתה זונה, תגיד שאתה שרמוטה, שכל פתח תקווה תגיד", המשיכו. הנער, כאמור, התחנן כי התוקפים יחדלו ממעשיהם. "לא פתחתי כלום. חלאס, חלאס. אני אביא לך את הכתובת, בוא איתי. אמא שלי בבית חולים, אחי, אמא שלי מאושפזת".
כאמור, שוטרי תחנת פתח תקווה, בסיוע מערכי מודיעין נוספים, פתחו בחקירה מואצת בעקבות פרסום התיעוד - ועצרה ארבעה חשודים. "יש לציין כי עד כה לא התקבלה תלונה בתחנה, ומועד האירוע לפי שעה לא ידוע", מסרה המשטרה.

בתיעוד של מקרה שונה שהופץ ברשתות החברתיות, נשמע נער מאיים על קורבן נוסף ומכוון אליו אקדח. לא ברור אם מדובר באקדח אמיתי או באקדח אייר סופט. "תרים את הראש. תבקש סליחה", אמר. "סליחה, כפרה עליך, סליחה אחי", השיב הנער האחר בפנים מבועתות - ונפל לקרקע. לפי החשד, מדובר באירוע שקדם לאירוע האלימות בגן הציבורי בפתח תקווה. המשטרה טענה בהודעתו כי מדובר ב"רצף האירועים בהם נצפתה על פי החשד בסרטון ראשון חבורת נערים מאיימת ומכה נער באמצעות אקדח ובתיעוד שני תקיפה שמבצעת החבורה היריבה נגד אחד מהחשודים בתקיפה הראשונה".
ביום ראשון האחרון התרחש אירוע אלימות חמור נוסף בתיכון החדש "בית אליעזר" בחדרה, שבמסגרתו חבורה של תלמידים הכתה תלמיד אחר. באירוע שהתיעוד שלו רץ ברשתות, נראתה חבורת התלמידים מכה את התלמיד באכזריות, ומשליכה עליו חפצים. האירוע התרחש בכיתה, בזמן שצפו בו תלמידים נוספים. חלקם ביקשו מהתוקפים לעצור - וציינו כי התלמיד המותקף מדמם. עם זאת, האלימות נמשכה עוד כמה שניות עד שפסקה לגמרי.
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום