4 צפייה בגלריה
אבטו אבטאנדילי
אבטו אבטאנדילי
אבטו אבטאנדילי באחת ההכשרות שעבר
"אני מגן על מדינת ישראל בגאווה ובכבוד. עכשיו אני מבקש ממדינת ישראל לעזור לי להביס את הסרטן". כך אמר אבטו אבטאנדילי, אזרח גיאורגיה בן 39, שעובד כמאבטח בשגרירות ישראל בטביליסי בירת גיאורגיה בתור שומר הראש של השגריר כבר 13 שנה ‑ והיה מעורב לא אחת באירועים ביטחוניים רגישים ביותר. בשנת 2012 מילא תפקיד מרכזי באיתורו ובנטרולו של מטען נפץ שכוון נגד השגריר דאז. ניסיון הפיגוע הזה יוחס בשעתו לאיראן.
4 צפייה בגלריה
אבטו אבטאנדילי
אבטו אבטאנדילי
הציל את השגריר מהתנקשות
אבטו, נשוי ואב לשני ילדים, אובחן לפני כחודשיים עם גידול סרטני אגרסיבי בראשו. אנשי השגרירות, בראשם השגריר רן גידור והקונסולית סמדר צמח-רצבי, תרמו מכיסם למען אבטו ואף ארגנו מבצע גיוס כספים, שאליו נרתמו אנשי עסקים ישראלים וגיאורגים בולטים.
המבצע איפשר את הטסתו של אבטו ארצה לניתוח חירום בבית החולים אסותא, אולם בהיעדר מימון להקרנות ולטיפולי כימותרפיה, מצבו של אבטו עלול להידרדר במהירות. כרגע הוא שוהה בדירה שכורה בירושלים ומתקשה אפילו לרכוש מזון ממשכורתו החודשית, שעומדת על כ-1,500 שקלים.
4 צפייה בגלריה
אבטו אבטאנדילי
אבטו אבטאנדילי
"הקדיש לעבודה את כל ליבו". אבטו אבטאנדילי
4 צפייה בגלריה
אבטו אבטאנדילי
אבטו אבטאנדילי
אבטו אבטאנדילי והשגריר גידור
אבטו ביקר בעבר בארץ ועבר כאן אימונים והכשרות. משפחתו פתחה עבורו מבצע גיוס המונים כדי להשיג את הכסף שיאפשר לאשפזו בבית החולים איכילוב ולהעניק לו את הטיפולים הדרושים. היעד שהוצב למבצע: 42 אלף אירו. "זכיתי לעבוד עם אבטו במשך שנה והכרתי אדם, חבר ואבא מדהים", סיפר רון מרקוביץ, שעבד כמאבטח בשגרירות. "הוא הקדיש לעבודתו את כל ליבו וביצע אותה במסירות נפש. בואו ננסה להחזיר לו על מה שנתן ב-13 השנים האחרונות. יש לנו תקוות גדולות שיחד נציל את חייו ונחזיר אותו למשפחתו האהובה ולשני ילדים קטנים".