יבואן תרם ארגזי קפה טורקי של המותג "מהמט אפנדי", מהמפורסמים ביותר בטורקיה, לחיילי צה"ל - ועורר סערה במדינה שבראשה עומד רג'פ טאיפ ארדואן. זאת אחרי שיושב ראש מרכז הסיוע "לב שרה" בבני ברק יעקב נוראני, שהעביר את התרומה לחיילים חרדים, העלה לפייסבוק שלו פוסט שבו כתב: "דואגים גם לחיילים החרדים שצורכים כשרויות מהודרות" - ואליו צירף תמונה שבה הוא מופיע מוסר את ארגזי הקפה לחייל צה"ל.
3 צפייה בגלריה
יעקב נוראני,קפה טורקי סערה טורקיה
יעקב נוראני,קפה טורקי סערה טורקיה
יעקב נוראני מוסא את הקפה הטורקי לחיילים
התמונה, כאמור, עוררה סערה בטורקיה כשהופץ ברשתות ש"מהמט אפנדי" המוכרת ביותר במדינה תרמה ארגזים לחיילי צה"ל. אחד הגולשים כתב: "ישנן ידיעות כי הבעלים של מותג הקפה המפורסם מספק מאות חבילות סיוע לצבא הישראלי". גולש אחר שיתף את התמונה תחת הכותרת: "שערורייה הנוגעת לקפה המפורסם ביותר בטורקיה ושאלות מופנות לבעלי המותג שנאמר כי שלחו טונות של קפה לחיילי הכיבוש". גולש נוסף כתב: "האם נראה קמפיין להחרמת סחורות טורקיות?".
3 צפייה בגלריה
יעקב נוראני,קפה טורקי סערה טורקיה
יעקב נוראני,קפה טורקי סערה טורקיה
הביקורת בטורקיה. "נותנים קפה לחיילי הכיבוש"
3 צפייה בגלריה
יעקב נוראני,קפה טורקי סערה טורקיה
יעקב נוראני,קפה טורקי סערה טורקיה
הדיווחים בפייסבוק על מותג הקפה
אחד הגולשים אף ציין כי בעבר מושל מחוז ריאד שבסעודיה פייסל בן בנד סרב לשתות את הקפה: "כנראה הוא ידע זאת". גולש נוסף קרא לחרם על החברה וביקש מכולם ליצור קשר עם הקמפיין, להפיץ את ההאשטאג "#חרם על מהמט אפנדי" ולהפעיל לחץ על בעלי חנויות להשליך את הקפה.
נוראני התייחס לקריאות אלו בחשבון הפייסבוק שלו, וכתב כי היבואן בישראל של הקפה - הוא זה שתרם את אלפי החבילות. "הטורקים פחות אהבו שהקפה שלהם מעלה את המורל לחיילים הישראלים. הם פרסמו תמונה שלי עם חייל מחזיקים ביחד קרטוני קפה, ויצאו בקריאות לחרם. כרגע התמונה מככבת באלפי חשבונות טוויטר טורקיים ובכל אתרי החדשות בטורקיה. חברת הקפה הוציאה הבהרה מיוחדת שהם לא קשורים אלינו".
נוראני מסר: "העברנו כמה אלפי שקיות קפה לחיילים. קמתי בבוקר לסערה בטוויטר. יש לי ארגון סיוע חרדי ועשינו הרבה חלוקות לחיילים בתקופה האחרונה. פתחנו חמ"ל בבני ברק ולקפה הזה יש כשרות בד"צ בישראל. חילקנו קרוב לעשרת אלפים ערכות והתמונה שפרסמתי עשתה באז מטורף".