אחסאן עבד אל-רחמן מאבו גוש הוא אחד ממובילי המחאה נגד פתיחת מכרזים לשיווק קרקעות בכפר. בריאיון לאולפן ynet אמר היום (חמישי) עבד אל-רחמן כי "יש מצוקת דיור אצל הצעירים באבו גוש, אנחנו מבקשים שהמגרשים יהיו מיועדים לאנשי הכפר".
עבד אל-רחמן ציין כי "אנחנו לא רוצים שאף אחד מבחוץ יגיע לגור בתוך הכפר, זה משנה את המבנה הדמוגרפי". לדבריו, "אם אני רוצה לגור במושב יהודי, יאפשרו לי? יש שם ועדות קבלה". הוא הדגיש בנוסף כי בכפר מתנגדים לפתיחת המכרזים בעקבות חשש שמשפחות פשע יגיעו למקום.
2 צפייה בגלריה
אבו גוש
אבו גוש
אבו גוש
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
אחסאן עבד אל-רחמן
אחסאן עבד אל-רחמן
"מבקשים שהמגרשים יהיו מיועדים לאנשי הכפר". עבד אל-רחמן
(צילום: שמוליק ברנר)
לפני כמה חודשים עתרה המועצה המקומית אבו גוש נגד משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י). העתירה הוגשה בטענה כי המדינה פרסמה מכרזים לשיווק קרקעות בתחום המועצה, כשההחלטה והפרסום נעשו בניגוד גמור לעמדות המועצה, התושבים, ובניגוד להסכמות שהושגו בין הצדדיים ביחס לשיווק קרקעות בתחום הכפר, לטובת תושביו.
"לפי הנתונים האחרונים, ולפי השיווק של רמ"י, יש לנו 99 יחידות דיור שמשווקות בשם נופי אילן, שהן לא לתושבי הכפר. יש לנו 42 יחידות דיור של פסגות אילן, ויש לנו 36 יחידות דיור של קבלן שמשווק אותן תחת השם בית"ר ירוקה. סה"כ 177 יחידות דיור משווקות לאנשים שהם מחוץ לכפר", הסביר עבד אל-רחמן.
מעבר לכך, באבו גוש חוששים כאמור ממשפחות פשיעה בחברה הערבית שמחפשות לקנות ולהשתקע במקומות שונים בארץ. אם זה יקרה יישבר השקט ששורר בכפר, שחי בדו-קיום ונשען על תיירות פנים וחוץ, כמו יישובים אחרים שקלטו משפחות פשע ושילמו מחירים גבוהים - למשל לוד ורמלה.