כ-2,500 נשים חתמו על עצומה בקריאה לפרקליטות לערער על עונשו של השחקן משה איבגי, שנשלח לשישה חודשי עבודות שירות אחרי שהורשע בשתי עבירות של מעשה מגונה באישה. ברכה ברד, מנכ"לית עמותת "כולן", אמרה בריאיון לאולפן ynet שהתנהלות בית המשפט והפרקליטות משדרת לנשים להימנע מהגשת תלונות. "אנשים עדיין יהיו עסוקים בלבדוק אותן, את המיניות שלהן ואם הן מעלילות", אמרה ברד.
2 צפייה בגלריה
משה איבגי
משה איבגי
משה איבגי בבית המשפט
(צילום: שרון צור)
היא סיפרה כי איבגי נחשב בעיניה לאחד מעמודי התווך של התיאטרון והבמה בישראל. "נראה שהוא ניצל את הכוח שלו בצורה מאוד אלימה. יותר מ-20 נשים העידו שהוא פגע בהן, ארבעה מקרים הגיעו לכתב אישום ושניים לכדי הרשעה. אחרי כל המסכת הזו, שבה נפגעות נחשפות ולוקחות על עצמן את המחיר החברתי, בית המשפט מסתכל ואומר בסדר – 10,000 שקל וחצי שנת עבודות שירות".
- איך אתן לוקחות את הדברים של רבקה מיכאלי, שאומרת ששילם את המחיר בקריירה? "אני רוצה שמשה איבגי יישאר מובטל כל החיים ולא ייצא מביתו מרוב בושה עד יומו האחרון. מה שהוא עשה מביש, מעציב ואלים".
2 צפייה בגלריה
אמרה ששילם את המחיר. רבקה מיכאלי
אמרה ששילם את המחיר. רבקה מיכאלי
אמרה ששילם את המחיר. רבקה מיכאלי
(צילום: שאול גולן)
- זה לא כל כך מידתי. גם אנשים שישבו בכלא חזרו לעבוד. "משה איבגי הוא שם של בן אדם שרץ בין נשים בתעשייה כבר שנים. לא מדובר ב-20 נשים שהתאגדו יחד והמציאו סיפור. מדובר בדפוס סדרתי. כיום אין עונשים מידתיים לעברייני מין. יש בעיה בעובדה שהפרקליטות לא מערערת. צריך להפעיל עליהם לחץ. איבגי פעם היה שם דבר במדינת ישראל, שלא ניתן היה לערער עליו. ככל הנראה הכוח הזה נתן לו אפשרות לפגוע באופן שיטתי בנשים".
- שמענו את רשף לוי שדיבר על כך שידע בסופו של דבר ולא בזמן אמת. זה מגיע גם מאנשים בתעשייה. "אנחנו מתחילות להבין שידע ולא ידע הם לא מושגים כל כך מוחלטים. הגיע הזמן שאנשים יתחילו לפעול בזמן אמת. כבודו של רשף לוי מונח במקומו אבל זה היה יותר טוב אם היה עומד לצד הנשים האלה בזמן אמת ולא מחכה להתפוצצות".