שיא מאז אמצע מרץ במספר המאומתים ובשיעור החיוביים, ונתב"ג ממשיך להיות השער לקורונה: מנתוני משרד הבריאות עולה שאתמול (יום ב') אובחנו 1,372 מאומתים לנגיף הקורונה, וגם שיעור החיוביים - 1.8% - היה הגבוה ביותר זה ארבעה חודשים.
על רקע העלייה, זימן ראש הממשלה נפתלי בנט בכירים במערכת הבריאות לפגישה שתיערך אחר הצהריים. בין המוזמנים: בכירים בקופות החולים ובתי החולים. מטעם משרד הבריאות יהיה בפגישה המנכ"ל פרופ' נחמן אש. יש לציין כי לא כל מנהלי בתי החולים או קופות החולים הוזמנו לפגישה.
במספר החולים קשה חלה ירידת מה ביחס לשלשום, וכעת מספרם הוא 62. בבתי החולים השונים מונשמים 10 חולי קורונה. על פי הנתונים, לא פחות מ-154 איש שנכנסו לחו"ל בעשרת הימים האחרונים אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף. מתוכם, 96 היו מחוסנים.
1 צפייה בגלריה
 בית הספר יהודה המכבי בתל אביב
 בית הספר יהודה המכבי בתל אביב
בית הספר יהודה המכבי בתל אביב
(צילום: שאול גולן)


לפי מצגת משרד הבריאות, חלה עלייה במאומתים במגזר הערבי והחרדי. עם זאת, עדיין אין ערים ערביות וחרדיות בין מוקדי הקורונה. בסך הכול, בישראל 7,924 חולים פעילים. 746 מהם בתל אביב, 418 בנתניה, 385 בפתח תקווה, 270 בראשון לציון, 228 בחולון, 217 באשדוד, 215 בירושלים, 193 בפרדס חנה-כרכור, 177 ברחובות, 176 במודיעין-מכבים-רעות, 169 בכפר סבא ו-150 ברמת גן.
באותה מצגת סומנו גם מוקדי התפרצויות במוסדות חינוך השונים, שברובם מתקיימות פעילויות של בתי הספר של החופש הגדול. בבית הספר היסודי משואת נריה במודיעין אובחנו 22 מאומתים משלוש שכבות, כולל שני אנשי צוות מחוסנים. בבית ספר יסודי אחר, פסגת זאב מערב בירושלים, הדביקה מחנכת מחוסנת סייעת ו-11 תלמידים משלוש שכבות. בבית הספר החקלאי נטעים ברמת גן אובחנו 22 חיוביים מארבע שכבות גיל.

בבית הספר היסודי יהודה המכבי בתל אביב כבר 24 חיוביים. במצגת נכתב לגבי בית הספר שממוקם בצפון תל אביב כי "אין היענות לדיגום, ותישקל סגירת בית הספר". שלושה בתי ספר אחרים כבר נסגרו - נבון במועצת גן רווה (14 מאומתים מחמש שכבות), ויצמן ברחובות (8 תלמידים חיוביים משלוש כיתות) וגם ויצמן בבית יהושע (12 תלמידים ושלושה אנשי צוות חיוביים).
בריאיון באולפן ynet הבוקר התייחס שר הבריאות ניצן הורוביץ לאפשרות של סגר בעקבות העלייה בתחלואה: "לדבר על סגר זה היפותטי. אני לא אוהב סתם להפחיד את הציבור. מצד שני אנחנו גם לא נפקיר את הציבור כמו כל מיני מדינות אחרות שמורות על הורדת מסכה, ואומרות 'לא נבדוק בכלל,' ו'אין קורונה'". הוא הדגיש כי "אנחנו לא נסגור את נתב"ג, אנחנו לא רוצים לסגור את נתב"ג, ולא רוצים לגרום פגיעה גדולה מדי בתיירות ובתעופה".
השר הורוביץ הדגיש שבישיבת הקבינט הקרובה ידונו השרים בעדכון רשימת המדינות האסורות, והוסיף: "הכוונה היא שכל מי שחוזר מחו"ל יהיה בבידוד לתקופה מסוימת. אני חושב ששדה התעופה היחיד של ישראל צריך להישאר פתוח. יחד עם זאת, טיסות לחו"ל בתקופה הזו זה לא דבר מומלץ".
פורסם לראשונה: 11:34, 20.07.21