קצת אחרי השעה 9:00 הבוקר (ראשון) התקבלה במערכות התקשורת ההודעה מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלפיה הוא ייפגש בשעה 16:00 במשרדו בירושלים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, ושבתום הפגישה יישאו השניים הצהרות משותפות לתקשורת. ב-12:40 לערך התקבלה הודעה נוספת שבה נאמר כי "לא יתקיימו הצהרות נוספות" בגלל ענייני לו"ז. אלא שבהמשך הגרמנים התרעמו על ההחלטה, ובעקבות כך נקבע כי אירוע ההצהרות לתקשורת ייערך כמתוכנן.
1 צפייה בגלריה
הקנצלר שולץ וראש הממשלה נתניהו
הקנצלר שולץ וראש הממשלה נתניהו
הקנצלר שולץ וראש הממשלה נתניהו
(צילום: Sean Gallup/ gettyimages, אוליבייה פיטוסי)
הקנצלר שולץ מגיע לישראל אחרי ביקור מדיני בירדן. במהלך ביקורו בישראל הוא ייפגש גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, עם יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ ועם משפחות חטופים.
זה הביקור השני של שולץ בישראל מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. הוא עשה זאת קודם 10 ימים אחרי הטבח של מחבלי חמאס. בנובמבר האחרון התייצב הקנצלר במופגן לצד ישראל, והצהיר שהוא מתנגד להכרזה על הפסקת אש מיידית ברצועת עזה.
בנובמבר ביקר בישראל גם נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיימאייר. נשיא המדינה יצחק הרצוג ליווה את מקבילו לסיור בקיבוץ בארי. השניים סיירו בשרידי הבתים בקיבוץ, ומשם המשיכו לגלריית הקיבוץ שנשרפה כליל. הנשיא הגרמני הכריז אז שיהיה שותף באופן רשמי לשיקומה של הגלריה, והודיע על כוונתו של הפרלמנט הגרמני לתרום כשבעה מיליון אירו עבור בנייה מחודשת של הבניין.