משרד החוץ זימן את שגריר ברזיל בישראל, פדריקו מייר, לשיחת נזיפה לאחר שאמר בריאיון לתקשורת הברזילאית כי "אני לא מבין את עמדת חמאס ומה האינטרס שלהם להחזיר חטופים מכיוון שהם נכס (מטבע להחלפה), ואחרי שיחזירו אותם זה יתן לישראל חופש לפעול ביתר שאת בעזה".
דבריו עוררו ביקורת פוליטית ותקשורתית בברזיל ובארץ. משרד החוץ הישראלי דרש מהשגריר להוציא תיקון או הודעת הבהרה ובמקביל הוא ינזף במשרד החוץ.
1 צפייה בגלריה
פדריקו מייר
פדריקו מייר
השגריר פדריקו מייר. דבריו גרמו לתמיהה גם בברזיל
בעקבות דרישת משרד החוץ השגריר פרסם הודעת הבהרה שבה נכתב: "למרבה הצער, קטע מראיון שנתתי בשבוע שעבר הוצא מחוץ להקשרו. בראיון הבעתי את חוסר ההבנה הכנה שלי לגבי האסטרטגיה או הכוונות של חמאס מאחורי ההחלטה לשחרר חלק מהחטופים. הבעת ההפתעה שלי לא אומרת שאני מתחרט על ההסכם - להיפך, בירכתי על שחרורו של כל בן ערובה חף מפשע. יש לשחרר את כולם. גיניתי ואני ממשיך לגנות את מתקפת הטרור שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, ובמיוחד את הרצח וחטיפת האזרחים, שלעולם אינם מטרות לגיטימיות, ואני מקווה שכל בני הערובה ישוחררו בקרוב לחופשי".
על אף הודעת ההבהרה גורמים מדיניים אומרים כי התבטאותו של השגריר חמורה, וכי הוא לא תורם ליחסים בין המדינות ורק מלבה את הפרסומים השליליים נגד ישראל בברזיל על אף שדעת הקהל בסך הכל אוהדת לישראל.