במשך 90 ימים גורלם לא נודע, אף אחד לא ידע היכן הם נמצאים. ואולם, הערב (חמישי) עדכן דובר צה"ל כי לשלוש משפחות שיקיריהן נחשבו כנעדרים מאז 7 באוקטובר, נמסרה הודעה שמעתה הם מוגדרים חטופים ברצועת עזה. שניים מהם הם חנן יבלונקה (40) מתל אביב ועידן שתיוי (28) מפתח תקווה, שנחטפו ממסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. השלישי הוא אילן וייס (56) מקיבוץ בארי, שהודיע מוקדם יותר השבוע כי הוא נרצח. לאחר מכן עדכנו בצה"ל כי פרט ל-136 החטופים, נותרה נעדרת אחת.
בהודעת דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי נאמר כי ההחלטה התקבלה בעקבות "בחינת כלל התרחישים הסבירים. אנחנו נמשיך לעדכן את המשפחות בכל פרט מידע". בסך הכול, ציין, מספר החטופים עומד על 136. "השלושה מצטרפים להדר גולדין, אורון שאול, הישאם א-סייד ואברה מנגיסטו, וזה המספר המעודכן של חטופים וחטופות שמוחזקים בעזה", אמר דובר צה"ל.
3 צפייה בגלריה
אילן וייס, חנן יבלונקה ועידן שתיוי
אילן וייס, חנן יבלונקה ועידן שתיוי
מימין: אילן וייס, חנן יבלונקה ועידן שתיוי
( מתוך פייסבוק)
3 צפייה בגלריה
משפחתו של חנן יבלונקה קיבלה הודעה שהוא חטוף בעזה
משפחתו של חנן יבלונקה קיבלה הודעה שהוא חטוף בעזה
ההודעה שפרסמה אחותו של חנן יבלונקה
(מתוך אינסטגרם)

בפוסט שפרסמה אורית, אחותו של יבלונקה, היא כתבה: "הודיעו לנו רשמית שחנן האהוב שלנו חטוף. נמשיך לספור את ימיו בשבי ונתפלל שיחזיר אלינו במהרה. אחי, אני אוהבת אותך. תהיה חזק עוד קצת, מבטיחה שאנחנו לא מפסיקים להילחם בשבילך".
ראובן, אביו של יבלונקה, אמר לחדשות 12: "בעיקרון אנחנו כבר 90 יום יודעים שחנן חטוף, אבל עכשיו קיבלנו את הבשורה המשמחת הזו ויש לנו הרבה תקווה. אנחנו לא יודעים בדיוק מה המצב שלו, אני מקווה שבמשך הזמן נדע את כל הפרטים האלה. מבחינתנו זה אות חיים, ננסה אחר כך לדעת את הכול".
יבלונקה, אב לשניים, הגיע למסיבה ברעים עם חבריו, בהם כדורגלן העבר ליאור אסולין, שנרצח. מאותו יום שבת ועד היום הוא הוגדר כנעדר. רכבו אותר בסמוך לקיבוץ מפלסים ובתוכו נמצא הנייד שלו.
3 צפייה בגלריה
סתיו חברתו של עידן שתיוי שחטוף בעזה
סתיו חברתו של עידן שתיוי שחטוף בעזה
עידן שתיוי והחברה סתיו
שתיוי התנדב לצלם במסיבה. הוא הגיע למקום בשעה 04:00 לפנות בוקר, שעתיים וחצי לפני שהחל הטבח. "השיחה הראשונה והאחרונה ממנו הייתה ב-06:30 וחצי בבוקר", סיפרה אחותו הילה שבוע וחצי אחרי מתקפת הפתע של מחבלי חמאס. "בת הזוג שלו התקשרה כשהתחילו הטילים וביקשה ממנו לחזור. הוא אמר שהוא מתקפל וחוזר. זו הייתה השיחה האחרונה, מאז הוא לא ענה לנו".
סתיו, חברתו של שתיוי, כתבה לו לפני שבוע: "עידן שלי. שנה חדשה. שנה חדשה אמורה להתחיל. ואתה לא כאן איתי. שנה שבה היינו צריכים להתחיל כל כך הרבה התחלות חדשות ומרגשות יחד. כמה ציפינו לשנה הזו. הדירה החדשה שהיינו עתידים להיכנס אליה יחד יומיים אחרי אותה שבת של 7 באוקטובר. יחד עם לוקה הגורה הקטנה שאימצנו יחד ממש שבועיים וחצי לפני שהנורא מכל קרה. ובסוף נכנסתי אליה בלעדיך. בקושי רב ורגשות מעורבים אבל מתוך ידיעה ברורה שאתה חוזר הביתה.
"עידן שלי, קשה לי. כל כך קשה לי. זה פשוט לא נתפס. אין מילים שיתארו את הכאב שזורם לי בעצמות. העצב הכול כך עמוק הזה והדאגה האינסופית אליך. הלב שלי מפורק לחתיכות. חתיכות. עם געגועים אינסופיים אליך. אבל אני מבטיחה לך עידן. אני מבטיחה לך. שעם כל ההתמודדות הלא שפויה הזו, שאי אפשר לתת לה שם כי היא לא אנושית. ועם כל רגעי החושך התהומיים שנופלים עליי. ובתוך כל רכבת ההרים התלולה הזו שאני נמצאת בה. דקה דקה. אני לא אוותר עליך. ואני לא אפסיק להאמין".
ביום שני עדכן כאמור קיבוץ בארי כי אילן וייס, שהוגדר נעדר מאז 7 באוקטובר, נרצח ושגופתו מוחזקת בעזה. אשתו שירי (53) ובתו נוגה (18) נחטפו לעזה במהלך פלישת מחבלי חמאס, אך שוחררו 50 ימים לאחר מכן במסגרת הפעימה השנייה בעסקה עם חמאס.

"מאמץ מודיעיני אדיר להביא כל פרט מודיעיני"

"זה תהליך ארוך של איסוף נתונים שאנחנו מקיימים אותו מספר שבועות", אמר דובר צה"ל הגרי בעקבות הדיווח על השלושה שמוגדרים כעת חטופים. "קיימנו דיון סגור, עדכנו את המשפחות. יש מידע מודיעיני ובסופו של דבר נקבע מה שנקבע ועל בסיס הדברים האלה המידע הוצג למשפחות".
תא"ל הגרי הוסיף: "אנחנו ממשיכים לעשות מאמץ מודיעיני אדיר להביא כל פרט מודיעיני אחד לעדכון המשפחות, גם כדי לייצר לנו הזדמנויות מבצעיות וגם כדי להמשיך במאמץ שלנו הכללי בלחץ צבאי כדי להביא לתנאים להשבת החטופים".