חמישה ימים לאחר שהתנפלו על צוות כאן 11 בשכונת התקווה בתל אביב, הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד יוסף פרץ (34) מתל אביב ויוסף מעטוף בגין (31) מברקן, בגין תקיפת עובדי ציבור בנסיבות מחמירות, גניבה בנסיבות מחמירות ובאיומים.
בכתב האישום שהוגש היום (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב צוין כי השניים, שנעצרו על-ידי מרחב יפתח במשטרה, הורשעו בעבר בעבירות אלימות. פרץ הורשע שש פעמים בעבירות רכוש, אלימות, סמים והוראה חוקית, ומעטוף הורשע וריצה מאסר בפועל בגין אלימות ואלימות במשפחה.
3 צפייה בגלריה
צוות כאן חדשות הותקף כרגע באלימות קשה בשכונת התקווה על ידי פעילי ימין קיצוני
צוות כאן חדשות הותקף כרגע באלימות קשה בשכונת התקווה על ידי פעילי ימין קיצוני
תיעוד התקיפה בשכונת התקווה
הפרקליטות ציינה כי האירוע התחיל לאחר שהכתב יואב זהבי לונדון והצלם רולן נוביצקי הגיעו לשכונת התקווה בעקבות התארגנות ברשתות חברתיות ובוואטסאפ לקראת צעדה לכיוון יפו וקריאה לתקיפת ערבים. בהודעות שהופצו התבקשו המשתתפים להצטייד באלות, בסכינים, ברובים ובגז מדמיע. כמו כן, בזמן המהומות שהתפשטו בכל רחבי הארץ עיתונאים רבים הותקפו על רקע ביצוע תפקידם בשטח.
זהבי, לונדון והצלם נוביצקי החלו להיערך לשידור, ופרץ החל לצעוק לעברם יחד עם אדם נוסף שיסקרו את המהומות ברמלה ובלוד, תוך כדי שהוא דוחף את המיקרופון שהכתב אחז בידו. הכתב והצלם החלו להתרחק - אך פרץ המשיך לצעוק לעברם וקרא לאנשים אחרים שהתקהלו במקום: "חבר'ה, זה הכתבים של ערוץ 13 האנטישמים האלה". רולן הצלם הבהיר שהם מערוץ 11 - ופרץ השיב: "11 גם אנטישמים. אתם שמאלנים אתם, יא מנאייק".

צוות העיתונאים חצה את הכביש לצד השני כדי להתרחק, ובזמן הזה פרץ התקשר למעטוף והזעיק אותו למקום. השניים הפתיעו את רולן מאחור והיכו אותו עם קסדה בראשו. המצלמה שאחז בידו נפלה על המדרכה והתרסקה - ופרץ החל לבעוט בצלם ולתקוף אותו באגרופים. רולן ניסה להתגונן, אך מעד ונפל לאחור. גם כשניסה לקום על רגליו מעטוף הטיח את הקסדה בראשו פעם נוספת. הוא טופל לאחר שנפגע בפניו, בקרקפת ובצוואר.
עורך הדין קובי בן שעיהעורך הדין קובי בן שעיה
עורכת הדין רותם נוימן וסרמן, שהגישה את האישום וביקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים, מסרה כי "מדובר בתקיפה מכוונת שבמסגרתה הציבו המשיבים את צוות התאגיד כמטרה לתקיפה אלימה ללא כל התגרות מצדם, ועל רקע ביצוע תפקידם, מעידה כאלף עדים על מסוכנותם. דבריו של פרץ, המגלים את עמדתו כלפי צוותי תקשורת, מעידים כי מדובר במעשים שבוצעו על רקע אידאולוגי של ממש. לכך מצטרפים דבריהם של המשיבים עם מעצרם לפיהם הם נכונים לחזור על המעשים". עו"ד קובי בן שעיה, סנגורו של מעטוף, מסר כי "סרטון התקיפה הינו חלקי ולא מציג את כל התמונה בכללותה. הדברים יתבהרו ויתבררו בהמשך".
בתוך כך, היום אמרו ב"חדשות קשת" כי המשטרה עצרה הלילה חשוד בהטרדה ואיומים על העיתונאית דנה ויס. על פי החשד, העצור איים על ויס בשבת האחרונה בעקבות דברים שאמרה במהלך השידורים האחרונים ואיים כי עוד באותו יום הוא מתכוון לפגוע בכל בני משפחתה.
בעקבות חקירת משטרה שנפתחה שלשום נעצר הלילה חשוד תושב המרכז בשנות ה-20 לחייו, בתום חקירתו יוחלט אם לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו.