שעות לאחר מטחי הרקטות הכבדים ביותר מלבנון לשטח ישראל מתחילת המלחמה, ואחרי תקיפות נוספות באזור בעלבכ שבעומק לבנון, מפרסם צה"ל סיכום ביניים של הפגיעה בחיזבאללה בחמשת החודשים האחרונים, ואת מפת המטרות שהותקפו - כמעין מסר נוסף לארגון הטרור השיעי. בצה"ל מציינים כי הותקפו כ-4,500 מטרות מתחילת המלחמה. כמעט באותו זמן שבו פורסמה ההודעה - שוב אזעקות בגבול הצפון, הפעם בגליל המערבי.

לפי הודעת צה"ל, בחמשת החודשים האחרונים תקפו כוחות צה"ל, בהובלת מרכז האש של פיקוד הצפון וחיל האוויר, יותר מ-1,200 מטרות של חיזבאללה מהאוויר, ויותר מ-3,100 מטרות הותקפו מהיבשה. בין המטרות שהותקפו, בשטח לבנון וסוריה: מחסני אמצעי לחימה, מבנים צבאיים שיועדו לפעילות התקפית של חיזבאללה ומפקדות מבצעיות שבהן שהו מחבלים.
הם פירטו כי הושמדו יותר מ-450 מטרות תשתית של תוכנית ההתקפה של כוח רדואן; יותר מ-70 תשתיות שיגור של רקטות כבדות; ויותר מ-150 עמדות תצפית ואיסוף לאורך כל הגבול. לצד זאת הותקפו יותר מ-70 מפקדות מאוישות.
2 צפייה בגלריה
עוזי  אינפוגרפיקות המפרטות על המטרות שהותקפו בגבול הצפון
עוזי  אינפוגרפיקות המפרטות על המטרות שהותקפו בגבול הצפון
(צילום: דובר צה"ל)
בצה"ל אמרו כי מתחילת הלחימה הם הרגו יותר מ-300 מחבלים. על פי ההודעות הרשמיות של חיזבאללה, נהרגו לארגון 242 מחבלים. בנוסף נמסר מצה"ל כי בלחימה נפצעו יותר מ-750 מחבלים והותקפו עשרות חוליות מחבלים שכיוונו או ביצעו ירי נ״ט ורקטות לעבר ישראל. "בחמשת החודשים הללו אנחנו פוגעים כל יום בתשתיות, במפקדים וביכולות של חיזבאללה", אמרו.
"התקיפות העצימות בצפון פוגעות ביכולות האוויריות והקרקעיות של חיזבאללה וגם בצמרת הפיקודית שלו", הוסיפו וציינו כי בין ההרוגים גם חמישה מחבלים. "צה"ל פועל כל העת בכדי לדחוק את כוחות חיזבאללה ומערכיו ממרחב דרום לבנון, וביצע באזור זה תקיפות משמעותיות". הם הזכירו בהודעת את התושבים המפונים כבר חמישה חודשים: "אנחנו מודעים היטב לקושי הגדול והמתמשך של תושבי הצפון ומעריכים את החוסן שהם מפגינים. צה"ל מחויב להמשיך ולפעול למציאות ביטחונית טובה ויציבה".
2 צפייה בגלריה
עוזי  אינפוגרפיקות המפרטות על המטרות שהותקפו בגבול הצפון
עוזי  אינפוגרפיקות המפרטות על המטרות שהותקפו בגבול הצפון
מפת המטרות שהותקפו בלבנון מתחילת המלחמה
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד פיקוד צפון, אורי גורדין, אמר בשיח עם משרתי מרכז האש בפיקוד: "יצאנו לתהליך מאוד משמעותי של מעשה אופרטיבי של מערכה שבה אנחנו פוגעים בכל יום בחמשת החודשים האחרונים ביכולות של חיזבאללה, בתשתיות שהוא בנה, בפעילות שלו ובמפקדים שלו. כמות המטרות שתקפנו וכמות המטרות שאנחנו כל יום מאשרים למחר ולשבוע הבא - זה מפעל ייחודי ומאוד מרשים. אני מאוד בוטח בכם כדי להביא לאותו מהלך משמעותי גם בקצב הזה וגם כשנצטרך לעלות מהלך קדימה".
בינתיים, ולאחר התקיפה בבעלבכ, גורם בחיזבאללה אמר ל"אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי כי "חיזבאללה לא ישתוק על התקיפות הישראליות בדרום, בבעלבכ או בכל אזור בלבנון. התגובה תהיה זהה וחזקה יותר". הוא הוסיף כי "אנחנו במלחמה עם האויב. כל האפשרויות פתוחות וחיזבאללה ערוך ומוכן לכל התרחבות".
מנגד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את שר הביטחון יואב גלנט, וקרא ל"מלחמה עכשיו", לאחר מטחי הרקטות בבוקר שבמסגרתם נורו כ-100 רקטות לצפון: "גלנט, הצבא באחריות שלך. למה אתה מחכה? יותר מ-100 טילים, 100 שיגורים על מדינת ישראל ואתה יושב בשקט? תפסיק לשחרר סרטוני אבו-עלי ובוא נתחיל להגיב, לתקוף. מלחמה - עכשיו".
חברו לעוצמה יהודית, השר יצחק וסרלאוף, כתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יחרים את ישיבות הממשלה וההצבעות הקרובות, "עד להעברת ההחלטה בממשלה בנוגע לסיוע לתושבי הצפון. לא ייתכן שהממשלה לא תקיים את הבטחותיה לתושבי הצפון".