אירוע לא-שגרתי באתר בנייה של חברת תדהר בגבעתיים: במסגרת עבודות הכנה ראשוניות לקראת יציקת בטון במסגרת פרויקט "ביונד" לבניית שני מגדלי ענק במתחם הסיטי של גבעתיים פרצו היום (ד') מי תהום בעוצמה רבה אל האתר. באירוע לא היו נפגעים, אולם כתוצאה ממנו החליטו במשטרה לסגור את גשר ערבי נחל ואת הפנייה לנתיבי איילון ליממה לכל הפחות.
הפרויקט נבנה באחד האזורים הנחשבים של גוש דן סמוך לערים תל אביב ורמת גן וקרוב לנתיבי איילון ותחנת הרכבת סבידור מרכז. מתכנני הפרויקט הגדירו אותו "העיר האנכית הראשונה בישראל", שכן הוא צפוי לכלול מלבד מגדלי המגורים והמשרדים גם מרכז ספורט מתקדם, פארק עילי, ומתחמי קניות, פנאי ומרכז כנסים.
1 צפייה בגלריה
מי תהום פרצו לאתר "ביונד" של תדהר הנמצא בשלבי בנייה ראשונים בגבעתיים
מי תהום פרצו לאתר "ביונד" של תדהר הנמצא בשלבי בנייה ראשונים בגבעתיים
הזרימה באתר הבנייה. יציאת המים עדיין לא הופסה
מתחקיר ראשוני שנערך באתר התברר כי קיר סלארי, טכניקת בנייה המשמשת ליציקת קירות דיפון מבטון מזוין ומוטות ברזל סמוך לאזורים סמוכים למי תהום לא הצליח למנוע את פריצת מי התהום בעוצמה רבה לאתר. מהנדסת עיריית גבעתיים, אינג' שרית צולשין קיימה במקום הערכת מצב עם נציגי היזם ונציגי המשטרה. צולשין דרשה להציג לה תחקיר כדי למנוע הישנות מקרים מסוג זה.
בשיחה עם ynet אמרה אינג' צולשין כי "אנחנו עדיין לא מבינים איך נוצר החור באזור היציקה בנקודה לא מוסברת. אני ומהנדס מחוז תל אביב במשטרה דרשנו שיוגש לנו תחקיר על האירוע הזה כדי לוודא שלא קורה עוד אירוע דומה באזור אחר בקיר. כרגע נעשה ניסיון לסתום את יציאת מי התהום דבר שייקח לפחות 24 שעות ואולי גם נצטרך את הסגירה באזור גם בסוף השבוע. כעירייה אנחנו חייבים לנקוט משנה זהירות. הזרימה ממשיכה, ואת המים שואבים לאזור של אדמת כורכר, כדי שהמים יתנקזו לתוך האדמה".
מקבוצת תדהר נמסר כי "בפרויקט הדגל של תדהר, BEYOND גבעתיים, בעת ביצוע עבודות תת-קרקעיות, פרצו מי תהום דרך קיר הדיפון והחלו להציף את הבור. בשטח מתבצעות כעת עבודות לאיטום חדירת מי התהום ופעולות שאיבת מים מן הבור. במהלך העבודות עשויות להתבצע חסימות כבישים לסירוגין ברחובות הסמוכים".