שרת התחבורה מירי רגב התייחסה היום (חמישי) למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, ובריאיון ל-ynet radio היא אמרה כי אין כוונה לעצור את תהליכי החקיקה. "באנו למשול, יש לנו אג'נדה ואנחנו מקדמים אותה", אמרה רגב. "נשב ונמתין? למי? באנו כדי ליישם את המדיניות שלנו, כדי ליישם רפורמות וכדי להעביר מסר מאוד ברור - אנחנו רוצים לחזק את הדמוקרטיה".
רגב טענה כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, "נמצאת בניגוד עניינים", וכי לדעתה היא צריכה להתפטר. "אילו אני הייתי היא - הייתי מפנה את תפקידי", אמרה. "יועצת משפטית לממשלה אמורה לאפשר לממשלה לבצע את תפקידה. אנחנו פועלים על פי האג'נדה שקיבלנו מהעם".
3 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
"יש לנו אג'נדה ואנחנו מקדמים אותה". רגב
(צילום: אלי מנדלבאום )
"היינו 12 שנים בשלטון ואף אחד לא נפגע", המשיכה רגב. "אני מצפה שתהיה הגינות. אנחנו יותר דמוקרטים מאותם דיקטטורים שקוראים לעצמם דמוקרטים. ראינו מה הם עשו בשנה האחרונה בכנסת. איך הם קיבלו את המיעוט? איך הם נתנו לנו להתבטא? איך היועמ"שית התעוררה פתאום משנת חורף ארוכה? תנו לנו לעבוד".
- החלטת לא לתגבר רכבות לטובת המפגינים שהגיעו לירושלים - לא חששת שמשהו יקרה? "יש לי אחריות גדולה על אזרחי מדינת ישראל. הייתה הערכת מצב ונתנו מענה מקצועי. תודה לאל, כמו שראית, כולם הגיעו. אנחנו נותנים מענה, אבל עם כל הכבוד לא יהפכו את התחבורה הציבורית לחברת הסעות פרטית של הפגנות. זה לא תפקידנו, לא מימין ולא משמאל. אין כאן שום דיקטטורה".
3 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
"במקומה - הייתי מתפטרת". רגב על היועמ"שית
(צילום: גיל נחושתן)
רגב אמרה כי שוחחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מפת רכבות מקריית שמונה ועד אילת. "גם בקדנציה הקודמת שלי דיברתי על חיבור מדינת ישראל ועל הצורך לפזר תעסוקה, לפזר את האוכלוסייה ולמנוע את הגודש שיש לנו בכבישים. זה יכול להתבצע באמצעות רכבות מהירות, רק שתמיד באוצר רכבות בקריית שמונה 'זה לא יעיל' ורכבות לדרום 'זה לא יעיל'. רק רכבות בתל אביב".
- באוצר לא מבינים את הדבר החשוב הזה שאת אומרת? "יש פקידים שהכול אצלם נמדד על ידי החור של הגרוש. הכול אצלם - הרי הם התנגדו גם לרכבת לבית שאן. הם מתנגדים לכל מה שקשור לדרום ולצפון".
3 צפייה בגלריה
טקס חילופי שרים במשרד האוצר
טקס חילופי שרים במשרד האוצר
לא נתן לרגב גיבוי. שר האוצר סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לדבריה, "אנחנו צריכים לטפל בשלושה מעגלים בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית: להוסיף קווים, לעשות תמריצים לנסיעה בתחבורה הציבורית ולטפל במעמד הנהג. לא יכול להיות שלנהג לא יהיו תחנות ריענון כשהוא שעות על הכביש. לא יכול להיות מצב שתהיה אלימות כלפי נהגים". היא אף הוסיפה כי "הפקקים במדינת ישראל עולים למשק 40 מיליארד שקלים, רק הפקקים. נשקיע שני מיליארד בשנה ונחזיר את ההשקעה.
"ישבתי עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', וכרגע הפסקתי את המשא ומתן אחרי שישבתי אצל ראש הממשלה. סמוטריץ' לא נתן לי גיבוי, ואז באתי לראש הממשלה, הצגתי את המשא ומתן והוא התקשר לסמוטריץ' בנוכחותי וביקש שנמשיך את המשא ומתן. הם ישבו אתמול עד השעות הקטנות של הלילה. כרגע הפערים מאוד גדולים. אני מבינה את סמוטריץ', אני מבינה את המצוקה התקציבית שיש שם, אבל לא יכול להיות שמשרד התחבורה, שהוא אחד המשרדים הכלכליים הגדולים, לא יקבל מענה".