יחידת התביעות המשטרתית במחוז תל אביב הגישה היום (ה') כתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים נגד פעילי הימין שמעון ביטון (63) ואורי הרוש (43), בגין תקיפתו במהלך ההפגנה בתל אביב במוצאי השבת האחרון של גדי קדם, שאיבד את בתו, בעלה ושלושת ילדיהם ב-7 באוקטובר.
תיעוד התקיפה בתל אביב
(צילום: אדם קוטב )

1 צפייה בגלריה
גדי קדם ואורי הרוש
גדי קדם ואורי הרוש
קדם והרוש, שטען כי רגלו "התעופפה" בטעות לעבר האב השכול
(צילום: טל שחר )
במשטרה מייחסים לשניים תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש בצוותא. בכתב האישום נטען כי באותה שבת התקיימה הפגנה בשעות הערב בצומת קפלן בתל אביב, אליה הגיעו "משפחות חטופים וקורבנות הרצח, וכן פעילי ימין ובהם הנאשמים ואדם נוסף ששמו אברהם סעד". עוד נכתב בכתב האישום כי בשעה 21:30 לערך, בהפגנה, התקבצו פעילי ימין אל מול המתלוננים ומפגינים נוספים.
"בנסיבות אלה", כך תואר, "אמר אברהם למתלוננת 'יא בוגדים, טוב שרצחו לך את הילדים. שמאלנית, בוגדת, בת זונה', תוך שדחף את המתלוננת, שאחזה בשלט שאותו החזיק אברהם, והורידה אותו. אז, ניגש גדי קדם והדף את אברהם מעל המתלוננת וכתוצאה מכך נפלו אברהם והמתלונן על הכביש".
כתב האישום ממשיך לתאר איך לפי החשד גדי קדם נפגע. "בעת שהמתלונן שרוע על הקרקע, התקרב לעברו הנאשם ביטון והיכה בראשו בחוזקה עם שלט שבו אחז, ובמקביל בעט הנאשם הרוש בגבו ובאחוריו של קדם באמצעות רגלו".
כתוצאה מהתקיפה כאמור, נגרמו לקדם חתך פריאטלי-פרונטלי באורך של שמונה סנטימטרים וסימן חבלה בברך שמאל, והוא פונה באמבולנס לבית החולים איכילוב עם לחץ דם מוגבר, שם נתפר החתך בחוט ניילון תחת הרדמה מקומית.
לסיכום נכתב כי "הנאשמים תקפו בצוותא את המתלונן, יליד 1957, וגרמו לו לחבלות של ממש". כאמור, היום תבקש במקביל המשטרה להאריך את מעצרם של השניים עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.
בחקירתו, ביטון הכחיש את ביצוע העבירות, זיהה את עצמו ואת הרוש בסרטונים, וטען כי קדם נפצע כאשר נפל על הרצפה, ואז הוא ניסה להפריד עם מקל הפלסטיק שהחזיק. הרוש גם הוא הכחיש את ביצוע העבירות, וטען גם הוא כי ניסה להפריד בין קדם לבין אדם אחר, ואז נהדף ורגלו "התעופפה" ופגעה בקדם מבלי שהתכוון.
עורך דינו של הנאשם: "גם שלט 'שמאלנים בוגדים' לא נותן לגיטימציה לחטוף אותו"

המשטרה, נזכיר, חקרה באזהרה דווקא את קדם יממה לאחר ההפגנה, בצל הטענות שהוא תקף קודם את הפעילים. במקביל לחקירתו באזהרה, קדם, אביה של תמר קדם-סימן טוב ז"ל, תושבת ניר עוז שנרצחה עם בעלה יונתן (ג'וני) ושלושת ילדיהם, הגיש תלונה במשטרה בגין תקיפה שגורמת חבלה של ממש.
ביום שני החליט בית משפט השלום בתל אביב לשחרר למעצר בית למשך חמישה ימים את הרוש, מתח ביקורת על המשטרה וערך הקבלה בין הצדדים המעורבים. "עיון בעדות המתלונן מלמד שהחבלה בראשו נגרמה מכך שהכו בראשו באמצעות חפץ חד, ייתכן שגם בחור אחר שאחז בשלט תקף את המתלונן באמצעות השלט", ציין השופט בנימין הירשל-דורון בהחלטתו.
במהלך ההפגנה, נזכיר, נראה קדם מדמם בראשו אחרי שלדבריו הותקף על-ידי פעיל ימין שהחזיק שלט "שמאלנים בוגדים". בתיעוד אחר נראה קדם מכה את מניף השלט - אחרי שאשתו ראומה העידה כי פעיל הימין קילל אותה ואף אמר לה "טוב שהילדים שלכם מתו". קדם הגיש כאמור תלונה נגד הרוש, שלו מייחסת המשטרה עבירות של תקיפה הגורמת חבלה והשתתפות בהתפרעות לאחר הוראת פיזור.
פרקליטו של הרוש טען כי מדובר באירוע פוליטי, תוך שימוש ציני בצבא ובסטטוס של המתלונן בתיק. לדבריו, "היה פה אירוע של מחאה משני הצדדים, מחאת שמאל וימין. במהלך האירוע, מישהו מהצד הימני של ההפגנה מניף שלט, לא עושה מעבר לפעולה זאת דבר. ניגשת אשתו של המתלונן, חוטפת את השלט מהאיש שהחזיק אותו. אנחנו עדיין בדמוקרטיה, וכמו שקוראים לחיילי צה"ל 'רוצחים', גם שלט שכתוב עליו 'שמאלנים בוגדים' זה לא נותן לגיטימציה לחטוף את השלט".